پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: تربیت طلاب پژوهشگر جوان با مسئولیت پذیری در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و برآوردن نیازهای زمانه از جمله مهمترین اهداف جشنواره علامه حلی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره علامه حلی حوزه علمیه قزوین، اظهار داشت: در دین مبین اسلام مرزی برای کسب علم و دانش چه از نظر جغرافیایی و زمانی و مکانی وجود ندارد.

وی افزود: تلاش علمی، قدم مبارکی است و پژوهشگران و طلاب مدارس علمیه  باید با این قدم، به سمت تحقیق و پژوهش بیشتری حرکت کنند و تنها به برگزیده شدن و ارسال آثار بسنده نکنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: بزرگان دین با مشقت و در کمال تواضع و ادب در جهت کسب علم تلاش کرده اند و هیچ گاه دست از تلاش علمی برنداشته اند و اگر تالیفات با ارزشی از بزرگان دین و حوزه به یادگار مانده نشان از مجاهدت های الهی است.

وی در ادامه  با اشاره به موفقیت های حوزه های علمیه خواهران در همه زمینه ها، بیان داشت: حوزه علمیه خواهران امروز سرمایه ارزشمندی برای کشور بوده و در همه لایه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه حضور پر رنگ و اثرگذاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به کیفیت آثار پژوهشی طلاب حوزه علمیه اشاره وعنوان داشت: مسئولین دبیرخانه جشنواره علامه حلی باید کیفیت آثار طلاب را اولویت قرار داده تا بتوانیم آثار ارزشمندی را برای جشنواره انتخاب نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha