چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تجدید میثاق طلاب حوزه امام رضا(ع) تهران با آرمان های امام و شهداء

حوزه/ طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، به اتقاق جمعی از مسئولان این حوزه، با حضور در حرم امام خمینی(ره) و مزار شهداء با آرمان های والای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، به اتفاق جمعی از مسئولان این حوزه، عصر امروز و همزمان با ایام دهه فجر سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با حضور در حرم امام خمینی(ره) و مزار شهداء در بهشت زهرای تهران، با آرمان های امام خمینی(ره) و شهداء تجدید میثاق کرده و وفاداری خود به انقلاب و مقام معظم رهبری را اعلام کردند.

از جمله مسئولان حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران که به همراه طلاب این حوزه در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهداء حضور یافته بودند، حجت الاسلام و المسلمین حسن قاسمی استاد هادی این حوزه، حجت الاسلام همتی معاون پژوهش و حجت الاسلام مهرداد بابایوسفی معاون تهذیب این حوزه، بودند.

طلاب و مسئولان حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، ابتدا با حضور در حرم امام خمینی(ره) ضمن قرائت فاتحه و اقامه نماز زیارت، برای شادی روح بنیانگذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، دعا کردند.

این جمع حوزوی در ادامه به بهشت زهرای تهران رفته و در ابتدا با حضور بر سر مزار شهدای 72 تن و نثار فاتحه، شادی روح شهدای بزرگ انقلاب از جمله آیت الله شهید بهشتی را از خداوند مسئلت کردند.

طلاب و مسئولان حوزه علمیه امام رضا(ع) در ادامه به مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله سرداران شهید و همچنین شهدای گمنام رفته و با نثار فاتحه و گذاشتن گل روی مزار شهداء، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن 8سال دفاع مقدس، ادای احترام کردند.

این جمع حوزوی همچنین بر سر مزار شهدای آتش نشان سانحه پلاسکو که اخیرا در بهشت زهرای تهران دفن شده اند و همچنین شهدای مدافع حرم حاضر شده و با نثار فاتحه، برای شادی روح این شهداء دعا کردند.

حجت الاسلام مهرداد بابایوسفی معاون تهذیب حوزه علمیه امام رضا(ع) نیز در حاشیه این مراسم خطاب به طلاب گفت: وظیفه داریم همواره مقام امام خمینی(ره) و شهدای فداکار میهن اسلامی مان را گرامی بداریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با بیان این که در قبال فداکاری شهداء و مجاهدت های امام خمینی(ره) وظایفی داریم، گفت: وظیفه امروز ما عمل به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در راستای پشتیبانی از حاکمیت جمهوری اسلامی است؛ برای مثال باید همواره منشور روحانیت مطرح شده از سوی امام(ره) که امروزه به صورت دیگری و تحت عنوان حوزه انقلابی، از سوی مقام معظم رهبری مطرح می شود، را مورد توجه قرار دهیم و البته به آن عمل کنیم.پ

حجت الاسلام حیدر همتی معاون پژوهشی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران نیز خطاب به طلاب شرکت کننده در مراسم تجدید میثاق با آرمان های والای امام خمینی(ره) و شهداء، گفت: این اقدامات ارزشمند، نشان دهنده این است که اقشار مختلف ملت ایران بعد از گذشت 38 سال از تحقق انقلاب، همچنان بر آرمان های آن اصرار داشته و پشتیبان آن هستند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران افزود: باید همواره قدردان زحمات امام خمینی(ره) و مجاهدت شهداء بوده و فراموش نکنیم سختی هایی که برای تحقق این انقلاب کشیده شده است.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha