سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین محسنی گرکانی - قائم مقام تولیت حوزه علمیه مروی تهران

حوزه/ قائم مقام تولیت حوزه علمیه مروی تهران، گفت: امام خمینی(ره)، نه فقط به گردن ما، بلکه بر گردن مسلمانان ملی گرا که در اصطلاح به آنان ملی مذهبی گفته می شود نیز حق دارد، چرا که امام(ره) عزت ایران را در دنیا نشان داد و علیه ظلم رژیم طاغوت که فقط یک نمونه آن قانون کاپیتولاسیون بود، قیام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین محسنی گرکانی(فرزند آیت الله محسنی گرکانی)، عصر امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در محل شبستان حوزه علمیه مروی تهران برگزار شد، در سخنانی با موضوع «ریشه ها و چالش های آتی انقلاب»، اظهار داشت: بعد از گذشت حدود 40 سال از تحقق انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام راحل، امروز شبهات در خصوص انقلاب و اسلام، بسیار پیچیده تر و حساس تر شده که جدیت حوزه های علمیه برای پاسخ گویی به آن را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه شبهات در مورد انقلاب بسیار زیاد شده و برای مثال می شنویم که می گویند انقلاب اسلامی ضرورتی نداشت، چون در زمان شاه هم دین و ایمان مان را داشتیم و شاید دنیای مان هم بهتر می چرخید، در حالی که باید گفت مسلمانان باید به گونه ای زندگی کنند که هم دنیا و هم آخرت شان درست باشد و البته دنیای شان هم به طریقی که شرع مقدس اسلام می پسندد باید قرار گیرد.

قائم مقام تولیت حوزه علمیه مروی تهران، در ادامه سخنان خود تأکید کرد: امام خمینی(ره) یک رجل الهی و نمونه انسان های معاصر بود و می توان گفت که این وجود با ارزش، هدیه خداوند به مردم ایران بود.

وی افزود: امام خمینی(ره)، نه فقط به گردن ما، بلکه بر گردن مسلمانان ملی گرا که در اصطلاح به آنان ملی مذهبی گفته می شود نیز حق دارد، چرا که امام(ره) عزت ایران را در دنیا نشان داد و علیه ظلم رژیم طاغوت که فقط یک نمونه آن قانون کاپیتولاسیون بود، قیام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی گرکانی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز دشمنان انقلاب اسلامی شایعات و شبهات خود را با شدت بیشتری مطرح می کنند و یکی از آن ها این است که ما نماز خود را می خوانیم و روزه خود را می گیریم و دیگری نیازی به حکومت اسلامی نداریم و البته در زمان شاه هم چنین چیزی وجود داشت، در حالی که باید گفت اگر فردی نماز خود را با توجه و بصیرت بخواند، همین نماز او را برای مقابله با ظلم ظالمان و پشتیبانی از نظام و حکومت برگرفته از اسلام، هدایت می کند، چرا که در همین نماز است که می گوییم «ایاک نعبد و ایاک نستعین».

وی با بیان این که اسلام به هیچ عنوان در فردیات خلاصه نمی شود و بیشتر از آن که یک دین فردی باشد، دینی اجتماعی و سیاسی است، گفت: از بیش از 6هزار و 600 آیه قرآن کریم، فقط حدود 500 آیه به احکام فردی اشاره دارد و حدود دو سوم قرآن، احکام اجتماعی و سیاسی را بیان کرده است.

قائم مقام تولیت حوزه علمیه مروی تهران، در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که همواره باید برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم، تصریح کرد: تفکرات مختلف سیاسی و اجتماعی داخل انقلاب که اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند باید یکدیگر را تخریب نکنند تا یک نظام به معنای واقعی حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان این که طلاب و روحانیون نباید از کنار شبهات مطرح شده در خصوص اسلام و انقلاب، عبور کنند، بلکه باید با پاسخ های منطقی و اصولی، با آن ها روبرو شوند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از سخنان خود تأکید کردند که طلاب باید آگاه، عالم، و متقی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی گرکانی در پایان، افزود: حقیقتا در مقابل این انقلاب که با خون هزاران شهید و مجاهدت بزرگانی همچون امام خمینی(ره) ایجاد شده مسئولیت و وظیفه داریم و فراموش نکنیم این انقلاب راحت به دست نیامده است؛ انقلابی که تحقق آن اراده خداوند بود و الا امکان نداشت که مردم با دست خالی بر رژیمی پیروز شوند که تمام قدرت های دنیا از آن پشتیبانی می کرد.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha