چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دهه فجر

حوزه/ حجت الاسلام رحمانی گفت: حوزه‌های علمیه در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: علما و روحانیون نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و تاکنون نیز در تداوم آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه روحانیت و عالمان دینی به تعبیری مرزبانان دین هستند و در این عرصه به وظیفه خود عمل می‌کنند، افزود: با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، علما و روحانیون تا به حال در حد توان خود به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرده و خدمت می‌کند.

حجت‌الاسلام رحمانی به نقش حوزه‌های علمیه در سیر تکاملی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب از حوزه علمیه برخاسته است و حرکت‌های ضد حکومت طاغوت پهلوی از حوزه‌های علمیه آغاز شد و سرانجام با رهبری‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر امام راحل (ره)، جامعه روحانیت و با اتحاد و همدلی مردم همیشه در صحنه به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: همان‌گونه که حوزه در پیدایش و پیروزی انقلاب نقش داشته است در تداوم انقلاب هم نقش دارد و باید برای تداوم آن همواره در صحنه حضور داشته باشد که تا به حال هم همین طور عمل کرده است.

کارشناس حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به نقش والای روحانیت در تبیین و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: علما و روحانیون برای تبیین اهداف و آرمان‌های مقدس انقلاب و نظام اسلامی در بین نسل‌های نوجوان و جوان جامعه، نقش مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی با بیان اینکه آنچه انقلاب اسلامی را پیروز کرد رهبری‌های خردمندانه‌ی امام راحل (ره)، وحدت کلمه و اتحاد مردم بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدت و اتحاد و حرکت در مسیر ولایت و رهبری این انقلاب و نهضت اسلامی به صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی‌عصر(عج) سپرده شود.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha