سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 408191
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه / توليت آستان قدس رضوي از پروژه در حال احداث كتابخانه امام رضا(ع) گناباد بازدید كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در اين بازديد ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر، اين كتابخانه را به عنوان باشگاه فكر و انديشه در گناباد معرفي و تصريح كرد: اميدواريم اين كتابخانه بتواند با مخزن قوي و سالن­ هاي مطالعه مناسب خدمات علمي و فرهنگي مناسب و شايسته اي را به جوانان فرهيخته و دانش­پژوهان اين شهر و ديار ارائه كند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اين كتابخانه مي­ تواند تكميل كننده حلقه علمي شهرستان گناباد در كنار دانشگاه‌ها و حوزه اين شهر باشد و براي رشد بيشتر علمي دانشجويان و طلاب اين شهر موثر واقع شود.

وی با اشاره به منتصب بودن  اين كتابخانه به آستان قدس رضوي، عنوان كرد: اين مجموعه با ساير كتابخانه­ها و بناهاي علمي تفاوت دارد و با توجه به انتصاب عالم آل محمد و ارتباط نزديك با كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي به عنوان يكي از غني­ترين كتابخانه­ هاي جهان اسلام، انتظار است جوانان فرهيخته اين شهر حداكثر استفاده را از اين ظرفيت براي ارتقای علمي و معرفتي خود داشته باشند.

توليت آستان قدس رضوي همچنين نام و ياد مرحوم حاج شیخ محمد تقي بهلول، عارف و مجاهد گنابادي را كه در قيام گوهرشاد و مبارزه عليه طاغوت پهلوي نقش به سزايي داشته، گرامي داشت.

در ابتداي اين بازديد، مدير عامل سازمان عمران خراسان گزارشي از مشخصات فني اين كتابخانه ارائه داد.

مهندس اسماعيلي احداث اين كتابخانه را در راستاي سياست محروميت‌زدايي و احداث پروژه­هاي عام المنفعه اين سازمان معرفي و بيان كرد: ساختمان كتابخانه در زميني به مساحت 2100 متر مربع و زيربناي در حدود 1000 متر مربع با هزينه بالغ بر 20 ميليارد ريال در قالب ساختمان اصلي و محوطه سازي در حال احداث است.

وي گفت: ساختمان اين كتابخانه با بالاترين كيفيت و بهره­گيري از معماري اسلامي ايراني احداث خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha