شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی

حوزه / امام جمعه شهرستان تاکستان گفت: اگر کشور در حال حاضر با مشکلاتی دست و پنچه نرم می کند به دلیل بی توجهی به قشر تحصیلکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، ظهر امروز  در دیدار با کارکنان و اساتید دانشگاه پیام نور تاکستان اظهار کرد: دانشگاه های کشور باید به نقش خود در برون رفت از بحران و تربیت نسل بالنده واقف باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد:  گرچه ایران از نظر رشد علمی،  جایگاه مناسبی را جهان دارد اما شاهد شتاب علمی که در چند سال گذشته متوجه کشور بود، نیستیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت سواد و علم در دین اسلام و جایگاه دانشمندان در این مکتب آسمانی افزود: اگر کشور در حال حاضر با مشکلاتی دست و پنچه نرم می کند به دلیل بی توجهی به قشر تحصیل کرده است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: باید دانشگاه ها در تربیت نسلی با بصیرت و دانش که بتوانند با دو مشکل اساسی حال حاضر کشور یعنی تجمل گرایی و فساد اقتصادی مبارزه کنند هرچه بیش از پیش اهتمام ورزند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین دانشگاه پیام نور تاکستان را یکی از بی حاشیه ترین دانشگاه های استان بیان کرد و دلیل ثبات مدیریت و موفقیتهای این دانشگاه را توجه به افزایش پایه های علمی دانست.

بهمن طاهرخانی، رئیس دانشگاه پیام نور تاکستان هم  در این دیدار با بیان اینکه سیاست مدیریتی این دانشگاه بیشتر توجه به منویات مقام معظم رهبری در پیشرفت علم است ادامه داد: نباید دانشگاه های کشور تنها به سمت جذب دانشجو و اعطای مدرک حرکت کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha