جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی- یادواره شهدای روحانی شهرستان درمیان

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی، صيانت از انقلاب و اطاعت از ولي فقيه را دو ويژگي مشترك وصيت‌نامه تمام شهداء دانست و گفت: شهداء خون خود را نثار كردند تا ملت دچار ذلت و خواري نشود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز پنجشنبه 21 بهمن‌ماه، در  يادواره شهداي روحاني شهرستان «درميان» استان خراسان جنوبي كه با حضور اقشار مختلف شيعه و سني اين شهرستان برگزار شد، انديشه و عمل انقلابي را مصون‌ساز كشور در برابر تهديدها معرفي و گفت: آنچه كشور را در برابر تهديدات حفظ کرد و باعث شد شهداي گرانقدر با آگاهي در برابر ظلم و استكبار برخيزند، همين روحيه و انديشه انقلابي بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، روحيه انقلابي مردم را يكي از مؤلفه‌هاي قدرت نظام اسلامي دانست و اظهار كرد: آنچه باعث برتري و عزت كشور ما بوده، حفظ روحيه اتكاء به خداوند، اعتماد به نفس، ولايت‌مداري و انديشه انقلابي است و آنچه باعث شكست و ذلت دشمن شده، پشت كردن به خدا و قوانين الهي است. مغرب زمين بيش از400 سال است كه با دين مبارزه مي‌كند و امام راحل با انقلاب اسلامي در برابر اين سياست ضد ديني استكبار ايستاد و تفكر سياست توأم با ديانت را بار ديگر در جهان احياء كرد.

وي افزود: سياست جمهوري اسلامي از همان ابتدا مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم بوده است. در همان ابتدای انقلاب، امام(ره) قدس را پاره تن اسلام خواندند و امت اسلامي را به تن واحده تشبيه كردند. ملت مسلمان ايران در برابر ظلم نسبت به ساير مسلمانان نمي‌تواند بي‌تفاوت شد و اين يك راهبرد اساسي براي انقلاب اسلامي است.

تولیت آستان قدس رضوی با بيان اينكه راهبرد امروز انقلاب اسلامي وحدت و يكپارچگي و راهبرد استكبار تفرقه‌انگيزي و فتنه است، عنوان كرد: راهبرد دشمن اين است كه گروه‌هاي تروريستي را ايجاد كند و به جان ملت‌هاي مسلمان بياندازد؛ امروز سياست مداران آمريكا رسما اعلام مي‌كنند كه القاعده و داعش را ما ساخته‌ايم و گروه‌هاي تكفيري را تجهيز كرده‌ايم و اين سخني است كه سال‌ها رهبري معظم به ملت متدين ايران یادآوری می‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، بزرگترين و اصلي‌ترين دشمن اسلام را آمريكا خواند و ابراز داشت: جريانات داعشي و تكفيري جاهلاني دست ساخته استكبار هستند و به هيچ عنوان نمي‌توان آن‌ها را مسلمان دانست. آنان تنها خود را پشت پرچم لا اله الا الله پنهان كرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش ديگري از سخنان خود ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي روحانيت، تصريح كرد: بالاترين تعداد شهيد در ميان اقشار كشور مربوط به روحانيت است و اين موضوع حكايت از آن دارد كه روحانيت شيعه از پيشگامان و پيش قراولان ايثار و شهادت هستند.

وي اضافه كرد: امروز اين وظيفه بر دوش آحاد مردم ايران است كه با بصيرت، حق مداري و عدالت محوري، انقلابي بينديشند و انقلابي عمل كنند زيرا آنچه مي‌تواند به كشور صيانت بخشد و ما را در برابر انواع خطرات نفوذ حفظ كند، انديشه انقلابي است.

توليت آستان قدس رضوي در فراز ديگري از سخنان خود حساسيت سنجي و افراطي‌زدايي را دو راهبرد استكبار در برخورد با جوامع اسلامي معرفي كرد و گفت: امروز كم اهميت نشان دادن منكرات يكي از سياست‌هاي دشمن براي حساسيت زدايي از كشورهاي اسلامي است

وي ادامه داد: براي استكبار بسيار حائز اهميت است كه ميزان انگيزه، حساسيت، برخورد و عكس العمل مسلمانان در برابر يك منكر را بدانند و بسنجند. چرا كه با اين سنجش مي‌توانند برنامه‌هاي آينده خود را براساس نوع واكنش و كيفيت عكس العمل مسلمانان تنظيم كنند.

توليت آستان قدس رضوي گفت: يك انسان قلم به مزد به ساحت قدسي نبي اكرم(ص) اهانت مي‌كند تا ببيند مسلمانان چه عكس العملي نشان مي‌دهند، اگر جامعه اسلامي بي‌تفاوت بود يك گام جلوتر مي‌گذارند.

انقلاب اسلامی قدرت‌هاي ظاهري جهان را به استيصال كشیده است

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با حضور در جمع مردم روستاي «بورنگ» خراسان جنوبي، در جشن ويژه گراميداشت ايام الله دهه فجر كه در مسجد امام صادق(ع) اين روستا برگزار شد، به ايراد سخن پرداخت و با بيان اينكه هر سال كه از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌گذرد جلوه تفوق و برتري انقلاب بر استكبار بيشتر تجلي مي‌يابد، گفت: امروز نظام اسلامي نه تنها در منطقه خاورميانه، بلكه در جهان تاثيرگذار است و اين قدرت و اقتدار جز با حضور مردم متدين، با بصيرت و دشمن شناس در صحنه به دست نيامده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأكيد بر اينكه درس مقاومت، آموزه انقلاب اسلامي به ملت‌هاي مسلمان عالم است، تصريح كرد:‌ هويت اصلي ما ارادت و عشق به ائمه دين و اولياء الهي است كه شكل و جهت زندگي ما را رقم  می‌زند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پيروزي جبهه انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف تقابل با استكبار، افزود: امروز دست  برتري در تمام عرصه‌ها با جبهه انقلاب اسلامي است و ملت‌هاي مسلمان با تأسي به آموزه‌هاي انقلاب در برابر استكبار ايستاده و قدرت‌هاي ظاهري جهان را به استيصال كشانده‌اند؛ گويي قرار است عالم به نام اسلام و با الهام از انقلاب اسلامي متحول شود.

وي تصريح كرد: از ابتداي انقلاب تا به امروز دشمن از هيچ تلاشي براي ضربه زدن و نابودي انقلاب كوتاهي نكرده، اما امروز ملت ايران سی و هشتمین سالگرد پيروزي انقلاب را جشن مي‌گيرد و ان‌شاءالله اين انقلاب زمينه‌ساز ظهور منجي عالم بشريت خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی، صيانت از انقلاب و اطاعت از ولي فقيه را دو ويژگي مشترك وصيت‌نامه تمام شهداء دانست و گفت: شهداء خون خود را نثار كردند تا ملت دچار ذلت و خواري نشود. شهداء با خون خدا بيداري اسلامي را رقم زدند و درس ايثار، رشادت و مقاومت را به ملت‌ها آموختند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز تأكيد رهبري معظم انقلاب به ملت و دولت، خودباوري، اعتماد به نفس و اتكاء به ظرفيت‌هاي داخلي است. بايد متوجه بود كه تنها راه برون‌رفت از مشكلات اقتصادي توجه به ظرفيت‌هاي داخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي است و مغرب زمين هيچ گاه عزت را براي ملتي نياورده و جز بدبختي و ذلت براي ملت‌ها ثمري نداشته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امروز بيان تاريخ انقلاب براي جوانان اين كشور يك ضرورت به حساب می‌آید تا بدانند پدران و مادران‌شان با همين عشق و ارادت به سيره اولياي الهي توانستند استكبار را شكست دهند و دشمنان اين كشور را نابود كنند.

وي در پايان استان خراسان جنوبي را سرزمين مردمان ولايتمدار، سخت‌كوش و خدامحور خواند و گفت: متأسفانه به دليل كمبود نزولات آسماني در استان خراسان جنوبي شرايط زندگي براي روستائيان عزيز اين منطقه سخت شده، اما با اين وجود بيشترين كمك به عتبات عاليات كاظمين را مردم اين خطه داشته‌اند و در حرم مطهر رضوي نيز بارها و بارها جلوه‌هايي از عشق و ارادت مردم ولايت مدار خراسان جنوبي را ديده‌ايم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha