جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محسن زاده رئیس مرکز امام علی اتریش

حوزه/ مسلمانان مقيم وين و برخی شهرستان های اطراف سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در مرکز اسلامی امام علی(ع) وين جشن گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آئین جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهارشنبه شب در مرکز اسلامی امام علی(ع) شهر وين پایتخت اتريش با حضور رؤسای مراکز اسلامی کشور اتريش، اعضای هيئت امنای مراکز اسلامی و جمعی از مردم دوستدرا نظام اسلامی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمين محسن زاده ضمن تقدیم سلام به امام خمينی، شهيدان و ايثارگران انقلاب اسلامی گفت: همه ما مرهون جانفشانی های آن عزيزان هستيم  و به این مناسبت احترام و تجديد بيعت مجدد خود را خدمت ولی امر مسلمانان جهان امام خامنه ای دام ظله تقديم می کنیم.

رئيس مرکز اسلامی امام علی(ع) در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه مفهوم امت در اسلام گفت: جامعه آرمانی اسلام از "عبادالله" تشکيل می شود که خود ويژگی های خاص خود را دارد. برجسته ترين ويژگی "عبادالله"، با تقوا بودن است همان طور که خداوند عزوجل فرموده است: باتقواترين شما نزد خدای عزوجل والاترين و بالاترين شماست.

وی در ادامه با بهره گرفتن از آيه 92 سوره مبارکه افزود: در انديشه سياسی اسلام تمام مسلمانان که در حکومت اسلامی زندگی می کنند، يک امت را تشکيل می دهند که تنها عامل عضويت و تابعيت در اين مجموعه دين و تابعيت آن ها نسبت به اسلام است و نقش اساسی و بنيادين در اين امت، عبارت است از فکر، عقيده و اعتقادی که آن انسان ها بدان پايبند هستند.

حجت الاسلام محسن زاده خار نشان کرد: البته اصولی مثل وحدت، همکاری و زندگی اجتماعی نیز در امت وجود دارد اما نژاد، خون، زبان، تاريخ و مرز جغرافيایی کاملا رنگ می بازد وجای خود را به اصل اخوت و مودت، رحمت، فضل و صلح می دهد که مؤلفه های امت اسلامی را تشکيل می دهند.

اين جشن باشکوه با قرائت آياتی از کلام الله مجيد مزين و با پخش سرود جمهوری اسلامی ايران، اجرای گروه تواشيح انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشريف و گروه سرود مدرسه فارابی و ارائه قطعات ادبی ادامه يافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha