جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فقرا - فقر - نیازمندان - محرومان

حوزه/امام جمعه اهل تسنن اسدیه در خراسان جنوبی، کمک به نیازمندان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید فرهنگ توجه به نیازمندان در جامعه زنده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مولوی عبدالهی امروز در جشن پیروزی انقلاب و طرح کمک به نیازمندان استان خراسان جنوبی بیان کرد: ترحم در جامعه نسبت به افراد مستمند و نیازمند باعث نزول خیر و برکات الهی می شود.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم بیان کرد: بنابر آیات این کتاب مقدس، کسی که ترحم ندارد مورد ترحم واقع نمی شود.

مولوی عبدالهی با بیان اینکه فرهنگ اسلام فرهنگ انفاق است و در آیات و روایات زیادی نسبت به رسیدگی به هم نوع سفارش شده است. ادامه داد: کسانی که برای برآورده کردن نیاز افراد مستمند جامعه تلاش می کنند و برای حل مشکلات فقرا نیز قدم برمی دارند، مجاهد در راه خدا هستند.

امام جمعه اهل تسنن اسدیه با اشاره به این که اسلام به دو قسمت تعظیم برای امر خدا و شفقت برای خلق خدا  تقسیم می شود، با ابراز خرسندی از طرح کمک به نیازمندان در خراسان جنوبی، بیان کرد: تولیت آستان قدس رضوی توجه ویژه ای به این استان محروم دارد که بسیار ارزشمند است.

مولوی عبدالهی با تبریک دهه فجر بیان کرد: انقلاب اسلامی نعمتی بزرگ از سوی خداوند بوده و ما باید شاکر و قدردان این نعمت باشیم.

وی با اشاره به تحولات انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب تحولات زیادی در همه ابعاد دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی ایجاد شده است.

امام جمعه اهل تسنن اسدیه، عزت را یکی از بزرگترین تحولات انقلاب اسلامی دانست و گفت: اسلام به جامعه و انسان ها عزت می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha