پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه پیوندهای آسمانی در یزد

حوزه / کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه طلاب به همت مرکز خدمات حوزه علمیه یزد، در سالن فرهنگسرای غدیر استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه طلاب به همت مرکز خدمات حوزه علمیه یزد در سالن فرهنگسرای غدیر واقع در بلوار دانشجو یزد برگزار شد.

این کارگاه با تلاوت تلاوت آیات قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی بصورت رسمی کار خود را آغاز کرد و در ادامه حجت الاسلام روح الله گل محمدی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان یزد ضمن عرض خوش آمد گویی به حضار ، گزارشی از برنامه های فرهنگی مرکز خدمات حوزه استان را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در زندگی زناشویی روابط جنسی زن و مرد است و بسیاری از روانشناسان به این مسئله اذعان دارند که اگر این رابطه ضعیف باشد منجر به طلاق عاطفی بین زوجین شده و بی شک طلاق عاطفی مقدمه طلاق اصلی است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه یزد در ادامه گفت: در روایات بسیار بر مهربانی با همسر، بکاربردن الفاظ زیبا در زندگی، روابط خوب زوجین و ... اشاره شده و این امر می تواند باعث تحکیم خانواده و ایجاد آرامش در زندگی شود.

حجت الاسلام گل محمدی با اشاره به اینکه اگر روابط عاطفی بین زن و مرد از بین برود باعث می شود که فرد به واسطه نبود آرامش در منزل و در زندگی، در جامعه نیز از این آشفتگی برخوردار شود، اذعان داشت: این مسئله برروی روابط وی در جامعه تاثیرات بسیاری را خواهد گذاشت و ما نیز امیداریم که با برگزاری این گونه همایشات و مراسمات بتوانیم قدمی هر چند کوتاه ولی موثر در زندگی طلاب محترم برداریم.

برپایه این گزارش،  سخنرانی حجج اسلام جباری مدیر کل فرهنگی و جعفریانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم از دیگر برنامه های این کارگاه بود.

درس اخلاق با موضوع ارتقاء سطح آگاهی همسران طلاب جوان نسبت به مسئله طلبگی و بیان مسائل مختلف منجر به طلاق با بیان روایت، حدیث و حکایات از دیگر برنامه ها با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی نائب رئیس شورای عالی حوزه علمیه یزد بود.

برگزاری دو کارگاه مجزا برای خواهران و برادران در مسائل مختلف زندگی مانند روابط جنسی و مدیریت خانواده و همچنین درس اخلاق در مورد اقتضاء حوزویان و طلاب و اینکه وظایف طلاب و نحوه برخورد آنها با همسرانشان چگونه باید باشد توسط حجت الاسلام سید علیرضا حیدری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha