شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری-مراسم بزرگداشت آیت الله حلیمی کاشانی(ره)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری، به زندگی سراسر معنوی و دینی مرحوم آیت الله حلیمی کاشانی اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی، خدمتگزار دین و مردم بود و تمام عمر خود را صرف علم، دین، حوزه های علمیه و خدمت به محرومین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری، شب گذشته در مراسم ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد علی حلیمی کاشانی(ره) در امامزاده  سلطان امیر احمد (ع) کاشان، با اشاره به جایگاه علم و عالم در اسلام، گفت: علم با کوشش و تلاش انسان به دست می آید

سخنران ماین مراسم با بیان این که علمایی همچون آیت الله حلیمی، کسب علم، گرسنگی، بی خوابی، و ... را تحمل کرده اند، ابراز داشت: مقدس ترین وعالی ترین علم، شناخت خود انسان دانساست، چون انسان همه چیزاست، لذا هرکس خدا و عالم بین خدا را شناخت علم را هم می شناسد .

وی با بیان این که هرکس بندگان خدا را به خالق متعال وصل کند، محبوب خداوند می شود، افزود: علمای دین حلقه وصل بندگان به خدای متعال و اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری، افزود: علما، نویسندگان، گویندگان و روحانیون از آغاز اسلام تاکنون بین خلق و خالق رابطه برقرار کرده اند .

وی در ادامه به زندگی سراسر معنوی و دینی مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی حلیمی کاشانی، اشاره کرد  و گفت: این عالم  ربانی، خدمتگزار دین و مردم بود و تمام عمر خود را صرف علم، دین، حوزه های علمیه  و خدمت به محرومین  کرد.

سخنران این مراسم همچنین بر تکریم علما و بزرگان تاکید کرد و گفت: تکریم کسانی که عمر خود را صرف تبلیغ دین و دینداری مردم می کنند، پاسداشت علم و دین است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در پایان، کاشان را مهد علم، دیانت و عالم پروری خواند.

شایان ذکر است، در مراسم مراسم ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد علی حلیمی کاشانی(ره)، آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، علما، روحانیون، اساتید، طلاب، مسئولین و اقشار مختلف مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل حضور داشتند.

برپایه این گزارش، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله حلیمی کاشانی نیز یک شنبه 24 بهمن ماه از ساعت 18:30 تا ساعت 20، در امامزاده سلطان امیر احمد(ع) کاشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha