جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماهیت انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از دین است، خاطرنشان کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی قصد تهی کردن انقلاب اسلامی ایران از ارزش ها و آرمان های اصیل آن را دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، آیت الله احمد خاتمی، امروز در سخنرانی پایان راهپیمایی 22 بهمن ماه مردم ارومیه و در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با تقدیر از حضور پرشور و حداکثری مردم در راهپیمایی سی و هشتمین بهار آزادی، اظهار داشت: حضور پرشور شما مردم در این روز بزرگ قابل ستایش و گام های خداپسندانه ای است که را برای کوری دشمن برداشته شده است.

وی با بیان این که حضور با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، موجب شکل گیری رزمایش با شکوه ایرانیان و تو دهنی به رئیس جمهور جدید آمریکا شد، گفت: این انقلاب با دین و در مساجد شروع شده است، و هویت این انقلاب یک هویت دینی است؛ شاکله اصلی انقلاب همه از دین اسلام نشات گرفته است و به همین دلیل، دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی می خواهد این امت را از دین جدا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جوانان و نسل های جدید انقلاب که انقلاب را ندیده اند ولی زینت انقلاب و راهپیمایی هستند، گفت: دشمن دنبال این جوانان است ولی ما مصمم  بر راه ارزش های دینی ایستادگی می کنیم.

آیت الله خاتمی در ادامه با تشریح توطئه های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: دشمن در پی جدا کردن مردم از نظام اسلامی و دینی است و تحریم هایی که اوباما رییس جمهور سابق از آن ها با عنوان تحریم های فلج کننده یاد می کرد، در این راستا بود.

وی افزود: البته بخشی از آثار تحریم های دشمنان خودنمایی می کند و بخشی از آن ناکام مانده، اما در کل دشمنان می خواهند شما مرم ایران راه تان را از ارزش ها و آرمان هایی که برای آن انقلاب کردید جدا کنید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن نمی تواند در خاورمیانه و این منطقه حساس جهان، حاکمیت دین و ارزش ها را ببیند، به دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: خواب یغما و غارتگری در سر داشتند که شما مردم ایران در طول تاریخ دست استعمارگران را از کشور کوتاه کردید؛ این تحریم های امروز دشمنان نیز هزینه آن مجاهدت های شما در طول تاریخ است؛ لذا امروز رسانه ها و صدا وسیما حضور پرشور مردم در راهپیمایی را منعکس کرده و حضور گرم مردم را به جهانیان نشان دهد تا دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدانند که این ملت از نظام اسلامی جدا نخواهد شد.

آیت الله خاتمی با بیان این که هدف سوم دشمن جدایی ملت از ولایت است، گفت: دشمنان با شیطنت های فراوان، با تخریب و دروغ ها، بخصوص در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، سعی در القا دروغ پردازی علیه نظام اسلامی را دارند؛ اما مگر می شود مردمی که برکت ولایت را لمس کردند و همچنین 38 سال ماندگای انقلابشان را دارند، دست از ولایت بردارند؟ این مردم مطیع امیرالمومنین امام علی(ع) هستند.

*لباس امامت زیبنده قامت رهبر معظم انقلاب است

وی با بیان این که خدا نعمت ولایت را به ما ملت ایران داد، تصریح کرد: امروز ما مردم ایران مدیون رهبری هستیم؛ ایثار، زهد، شجاعت، ایمان، تدبیر و بزرگی و همگی صفات در وجود رهبری قرار دارد دارد؛ او آیت الله العظمی امام خامنه ای است؛ تنها کسی است که در شرایط کنونی لباس امامت بر قامت او زیبنده است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دشمنان احمق جمهوری اسلامی ایران، بعد از 38 سال هنوز ملت ایران را نشناخته و نفهمیدند، ملت ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله به دشمن نشان داد که پشتیبان نظام است؛ در صحنه های مختلف این مردم مثل سرو قامت کشیده ایستادند.

وی افزود: رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا می گوید گزینه ها روی میز است، در حالی که باید گفت بزرگترین گزینه شما جنگ 8 ساله عراق با پشتیبانی شما بود که در نهایت پیروزی نهایی نصیب مردم ایران شد.

آیت الله خاتمی با بیان این که دشمن می خواهد بین ملت و دولت و مردم، طلبه و دانشجو، و خلاصه بین اقشار مختلف جامعه مسلمان ایران اختلاف افکنی کند، گفت: فریاد رسول و امامان فریاد وحدت است؛ این وحدت امروز و در راهپیمایی 22بهمن خودش را نشان داد و دیدیم که مردم یکپارچه و با شور شعور گفتند، «مرگ بر آمریکا»؛ این همان وحدت است.

وی خاطرنشان کرد: البته اختلاف سلیقه در کشورمان یک امر عادی است، اما مهم ارج نهادن به آرمان های انقلاب و پیروی از رهبری است؛ سه قوه و مسئولان نظام نیز باید یکصدا مطیع امر رهبری باشند که هستند.

آیت الله خاتمی با بیان این که دشمن در پی بزرگ نمایی مشکلات و کوچک نمایی موفقیت ها است، در حالی که مشکلات در جاهای دیگر دنیا هم هست، گفت: در کنار مشکلات کنونی جامعه ایران، باید ببینیم آنچه که به دست آوردیم ارزشمندتر نیست؟ چرا از حاکمیت دین نمی گوییم؟ در بیش از 35انتخابات شرکت می کنیم و این یعنی حاکمیت مردم؛ از معدود کشورهای مستقل جهان هستیم و ...؛ دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید بدانند با یک دولت طرف نیستند، بلکه با یه ملت رو به رو هستند؛ لذا توصیه بنده این است که بزرگنمایی مشکلات داخلی توسط دشمن، را مأیوس نکند.

وی با بیان این که دشمن برای بازکردن باب مذاکره در پی جاده صاف کردن است، ولی در اصل در پی مذاکره نیست، بلکه در پی در پی تحقیر ملت ایران است، گفت: مسئولان داخلی باید بدانند که خردورزی این نیست که در برابر دشمن سر میز بنشینید و حرف او را بپذیرید؛ این ذلت است و ضد خردورزی است؛ خردورزی یعنی توکل بر خدا؛ مراقب این نقشه دشمن هم باید بود؛ ملت همراه با ولایت در همه عرصه ها بخصوص مبارزه با آمریکا محکم و با اراده ایستاده است.

آیت الله خاتمی با بیان این که دشمن در پی آن است که بگوید ملت ایران از انقلاب بریدند، گفت: القای پیام دروغ از شبکه های بیگانه که دم از التماس برای عدم حضور مردم می زنند، برای این است که در راهپیمایی امسال شرکت نمی کردند؛ در حالی که 38 سال از این انقلاب گذشته، اما شکوه راهپیمایی امسال، مثل شکوه راهپیمایی سال 58 بود؛ بنابراین مردم آمده اند تا بگویند تا آخرین قطره خون پای انقلابمان ایستاده ایم.

وی افزود: قبل از تحقق انقلاب اسلامی ایران، برخی از غرب زده های رژیم طاغوت در 57 سال حکومت سیاهش القا می کرد که ما نمی توانیم بدون آمریکا زندگی کنیم، که این سخنان نشان از یک فرهنگ جاهلی بود، در حالی که ما در سال های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران نشان دادیم که می توانیم آنگونه که در عرصه مختلف هسته ای، نانو و فناوری، هوا فضا، پزشکی و ... پیشرفت کنیم و علاوه بر آن در عرصه سیاسی هم توان مقابله با مستکبران دنیا از جمله آمریکا را داریم و با استکبار مبارزه هم می کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha