پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که آمریکا میثاق شکن است، گفت: ملت شریف ایران در معادلات خود هیچ حسابی برای قول آمریکا باز نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن، در جمع مردم بیرجند، با بیان این که مقام معظم رهبری در زمینه انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن تاکیدات فراوانی داشته اند، گفت:‌ اندیشه وعمل انقلابی، به عنوان یکی از مهمترین راه های برون رفت از مشکلاتی که دشمنان برای ملت ایران فراهم می کنند،است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خدا را باور داشتن، به عنوان نخستین شاخصه انقلابی عمل کردن است، افزود: چنانچه خواسته باشیم، امام خمینی(ره) را به عنوان مؤسس و بنیانگذار انقلاب معرفی نمائیم، اخلاق، اندیشه ها و سیره شخصی و زندگی ایشان به ما آموخت، که همه چیز متعلق به خدا است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: افراد بایستی توجه داشته باشند، که اگر سستی و رخوت در عرصه های مختلف اجتماعی مشاهده نمودند، بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب به عمل خودشان نگاه کنند، چرا که ممکن است دچار سستی شده باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، دومین شاخصه برای یک چهره انقلابی را، "پیوند بین معنویت و سیاست" عنوان کرد و یادآور شد: یکی از تلاش های مغرب زمین از 400 سال پیش تاکنون، محو کردن خدا و معنویت از زندگی است و نتیجه تلاش های شبانه روزی آن، جنگ های جهانی اول و دوم،  تجاوز و خونریزی ها و اشغال فلسطین بوده است.

وی اضافه کرد: امروز مدنیت و تمدنی به نام" پیوند معنویت و سیاست" با رهبری مجتهدی عادل و توانمند در دنیا طنین انداز شده و سخنش این است که ما دنیا را به سیاستی که با معنویت باشد دعوت می نمائیم.

تولیت آستان قدس رضویی ضمن اشاره به این که در  22 بهمن مردم بیرجند و دیگر شهرها و کشورهای اسلامی و همچنین بسیاری از حق خواهان عالم در خیابان های مختلف به اعلام موضع می پردازند، ابراز کرد: آنچه مسلم است آن است که افرادی که دل هایشان با این پیام پیوند خورده بسیارند، چرا که این انقلاب همانند خیزش ها و کودتاها و جنبش های دیگر در عالم نیست بلکه ریشه در فطرت و انقلاب انبیایی دارد و ریشه در موسی ، عیسی و انقلاب خلیل دارد.

وی با تاکید بر این که انقلابی بودن آن چیزی است که ریشه در فطرت های افراد دارد، عنوان کرد: پیام مهم انقلابی بودن؛ پیام عدالت خواهی و حق طلبی است و بسیاری از مردم عالم را در خود جمع می کند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در خبرگان رهبری  از "دشمن شناسی و دشمن ستیزی" به عنوان سومین شاخص انقلابی گری یاد کرد و اظهار داشت: یک فردانقلابی در وهله نخست بایستی دشمن را شناخته و سپس بر تکنیک های آن آکاه باشد.

حجت الاسلام و السلمین رئیس با بیان این که ظلم ستیزی یک ارزش است،گفت:اگر چه شاید روش ها تغییر کند ولی ارزش ها، هرگز تغییر نمی کند.

وی ضمن اشاره به موضع آمریکائیان و سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهوری این کشور، یادآور شد: آمریکا شیطان بزرگ بوده و بر اساس سخنان امام راحل(ره)، همه ما، به ماهیت پلید این کشور از دیرباز آگاه هستیم، چرا که آنان بارها و بارها عهدشکنی و دشمنی خویش را به ملت های مسلمان و بویژه ایران ثابت نموده اند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که "مردم باوری و نگاه به مردم" شاخصه چهارم انقلابی بودن است، مطرح کرد: باور مردم و توجه به آنان، از بزرگترین مولفه های قدرت است، که امام راحل(ره)  با تمام توان این موضوع را درک نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: پرچمی که توسط مقام عظمی ولایت برافراخته شد، هدفش خدمت به مردم و خصوصا محرومان و مستضعفان این مرزو بوم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این که می بینیم گروه های جهادی به دورترین نقاط روستایی و مرزی کشور رفته و به خدمت رسانی به محرومین می پردازند، تا در اجرای سیاست های مقام معظم رهبری این امر تحقق پیدا کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی از "عدالت اجتماعی" به عنوان پنجمین شاخصه انقلابی بودن یاد کرد و گفت: یک نیروی انقلابی توام با عدالت و عدالتخواهی است و مفهوم ارزشمند عدالت امروزه بر همه چیز سایه افکنده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی  با اشاره به "ولایی بودن و ولایتی عمل کردن" به عنوان ششمین شاخصه انقلابی بودن در جامعه، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، از مهمترین مولفه های قدرت در جامعه اسلامی است که نباید از اهمیت این موضوع مهم غفلت گردد.

وی اضافه کرد: شاخصه هفتم انقلابی بودن آن است که "یک فرد انقلابی فقط و فقط به خود و شهر خود نمی اندیشد" بلکه نجات همه عالم برایش مهم است.

تولیت آستان قدس رضویی ضمن اشاره به زندگی سراسر معنویت امام راحل(ره)، متذکر شد: ایشان از همان ابتدای حکومت خویش، توجه به محرومین را در سرلوحه کار خویش قرار دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که امروز عالم، نیازمند تمدن و مدینی به اسم دین و ارزش های اخلاقی است، ابراز داشت: توجه به معنویات در بین جوانان مغرب زمین به شدت افزایش یافته است، که این موضوع مهم ناشی از برکات و عظمت اسلام و همچنین انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به وقایعی که امروزه در مصر و یمن اتفاق افتاده است، بیان کرد: امروز رسالت، رسالت بسیار سنگینی است و مردم یمن، هویت اسلامی خویش را بازیافته ومی خواهند مسلمان زندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود:عدالت خواهی و ظلم ستیزی از مهمترین پیامهای انقلاب اسلامی ایران به دنیا است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:جای بسی افتخار است که امروز هم مثل سال 57، شعار زیبای "نه شرقی،نه غربی ،جمهوری اسلامی" در جامعه طنین انداز بوده و بر سر زبان ها جاری است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه صحبت هایش ضمن اشاره به جنایت های داعش در جوامع اسلامی به نام اسلام، گفت: به اقرار خود آمریکائیان، داعش دست نشانده آمریکا و استکبار جهانی است.

حجت الاسلام و السلمین رئیسی با بیان این که ملت شریف ایران، دست پلید استکبار را کاملا می شناسند، متذکر شد: بصیرت و دشمن شناسی یک اصل اجتناب ناپذیر در جامعه اسلامی ایرانی است.

وی ضمن اشاره به پاره ای از مشکلات اقتصادی که در جامعه امروزی مشهود است، اذعان داشت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، تنها راه برون رفتن از این مشکلات، توجه به اقتصاد مقاومتی است.

تولیت آستان قدس رضویی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: باید انقلابی بودن، انقلابی اندیشیدن و انقلابی زندگی کردن را، از زندگی این بزرگواربه عنوان یک الگوی بزرگ بیاموزیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:هر چه در عالم خیر کثیر است، متعلق به درب خانه فاطمه زهرا (س)است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار خراسان جنوبی در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن سال جاری، اظهار کرد: در تمام جلسات بنده گفته ام که علی رغم مرزی بودن این استان، ما کمترین میزان جرم و جنایت را در بین استان های کشور در خراسان جنوبی شاهد هستیم، که نشان از فرهنگ والا و ولایتمداری مردم این استان است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha