چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضور کم نظیر مردم قم در راهپیمایی

حوزه/ راهپیمایی بسیار گسترده امروز مردم قم واجد حرارتی انقلابی از جنس بصیرت فاطمی بود و ای کاش می شد همه ابعاد و زوایای این حضور معنادار و حقیقتاً کم نظیر در روز ماندگار ۲۲ بهمن را به تصویر کشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نه این که بخواهیم اغراق کنیم اما حقیقتاً حضور امسال مردم قم در راهپیمایی 22 بهمن از نوع و جنس دیگری بود؛ پرشورتر ، حماسی تر و در یک کلمه انقلابی تر از هر زمان دیگری

شاید گفته ها و مواضع حماقت آمیز اخیر دونالد ترامپ نیز در این مساله تاثیرگذار بوده باشد که به نظر همین گونه هم است اما به هر حال، مردم کشور ما به ویژه امت انقلابی قمِ قهرمان بار دیگر نشان دادند که عُلقه و پیوند انقلابی شان با نظام و ولایت به هیچ وجه گسستنی نیست.

گرچه امروز در قم به نسبت روزهای قبل، شاهد برودت بیشتر هوا بودیم اما حضور یکپارچه و گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده ها و نسل های سوم و چهارم انقلاب ، معنا و مفهوم دیگری داشت به خصوص برای دشمنانی که فکر می کنند با نفوذ در باور و افکار این ملت می توانند راهی برای تحقق اهداف و نیات شوم خود پیدا کنند.

از سویی آنچه مسلم است این که راهپیمایی بزرگ امروز مردم قم به مناسبت یوم الله 22 بهمن گرچه به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تجدید عهد با آرمان خمینی کبیر و شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم برگزار شد، اما در درون خود پیامی دیگر برای سران احمق کاخ سفید داشت و آن هم این که هیچ تهدیدی نمی تواند جلوی عزم و اراده آهنین این ملت انقلابی را بگیرد ، خواه از ناحیه اوباما صادر شود یا ترامپ یا هر سیاستمدار دیگری چه احمق چه اندکی داناتر!

آنچه در راهپیمایی امروز مردم قم به طور مشهود و ملموس قابل رصد و بیان بود این که علاوه بر اقشار گوناگون مردم اعم از روحانی و بازاری، نظامی و فرهنگی، دانش آموز و دانشجو و کارمند و کاسب و غیره، اتباع غیر ایرانی نیز حضور قابل توجهی در این میدان بزرگ داشتند تا آن جا که جشن یادمان انقلاب را دیدنی تر از هر زمان دیگری کرده بود.

از دیگر سو ، تقارن چنین روز ماندگاری با ایام فاطمیه ، باعث شده بود که این حضور حماسی از جنس بصیرت فاطمی باشد و ولایتمداران قمی به تاسی از سیره ام ابیها(س) نشان دادند که هیچ گاه دست از حمایت ولی فقیه برنداشته و توطئه شوم و تفرقه افکنانه خناسان داخلی و شیاطین خارجی را همچون گذشته ناکام می گذارند.

از زمان آغاز راهپیمایی در ساعت 10 صبح امروز به بعد هر چند دقیقه بر عظمت انبوه راهپیمایان قمی در خیابان های مرکزی شهر کریمه اهل بیت(ع) افزوده می شود و در این میان حضور پرشور همه اقشار مردم از طیف ها و سلایق گوناگون را می توانستی در این اجتماع بزرگ به نظاره بنشینی و بر آگاهی و عظمت این ملت رشید و فهیم درود بفرستی که پس از گذشته حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب همچنان با همان حرارت و شور بهمن 57 به میدان دفاع از انقلاب می شتابند.

در پایان جای یک حسرت باقی می ماند و آن هم این که ای کاش عکاسان و فیلمبرداران و خبرنگاران قمی آن قدرت و امکان را داشتند که همه عظمت این حضور را ثبت و به نمایش جهانی درآورند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha