چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تجمع گسترده اسلام‌گرایان اندونزی در مسجد آستانه انتخابات

حوزه/ بیش از ۱ صد هزار تن از مسلمانان اندونزی در مسجد ملی جاکارتا جمع شدند و رهبران مذهبی در این تجمع از مردم خواستند یک نامزد مسلمان را انتخاب کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از الجزیره، بیش از یک صد هزار تن از مسلمانان اندونزی برای نماز در مسجد ملی جاکارتا جمع شدند و در این مراسم رهبران مذهبی از آن‌ها خواستند در رای گیری هفته آینده، به جای فرماندار مسیحی این شهر یک نامزد مسلمان را انتخاب کنند.

جمعیت عظیمی از مردم اندونزی با شرکت در نماز جماعت مسجد استقلال اعتراض‌شان را به فرماندار وقت ابراز کرده و خواستار محکوم ساختن او به جرم توهین به مقدسات اسلامی و قرآن شدند. پس از اینکه پلیس اندونزی برگزاری تظاهرات‌های خیابانی علیه باسوکی تجاهاجا پورناما' (آهوک)،  فرماندار مسیحی جاکارتا را ممنوع ساخت، برگزارکنندگان تصمیم گرفتند روز شنبه در مسجد استقلال گردهم آیند. فرماندار مسیحی جاکارتا به جرم اهانت به قرآن تحت محاکمه قرار دارد، با این حال همچنان نامزد انتخابات است.

کمال یوسف از رهبران مسلمان اندونزیایی گفت: ما با خرسندی ابراز می‌کنیم که 15 فوریه به یک رهبر مسلمان رای می‌دهیم. جاکارتا توسط یک رهبر مسلمان اداره خواهد شد که تسلیم اراده خداست.

گفته می‌شود که تا ساعت 6 صبح شنبه تعداد شرکت کنندگان در این تجمع 100 هزار نفر تخمین زده شده و مردم با خروج از مسجد در مرکز جاکارتا به سمت خیابان‌های اطراف در حرکت هستند. به گفته خبرنگاران مردم از اطراف کشور به سمت پایتخت در حرکت هستند.

با وجود هشدار پلیس دو کاندید مسلمان دیگر نیز در نماز حضور داشته‌اند و بسیاری از مردم شعارهای سیاسی سرداده‌اند.

کشور اندوزی بیشترین جمعیت مسلمان در جهان را به خود اختصاص داده با این حال دیگر ادیان و مذاهب را نیز به رسمیت شناخته و اقلیت مسیحی بزرگی نیز دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha