جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مصطفی اوحدی

با حضور اساتید مشاور در مدارس علمیه استان مرکزی، طلاب حوزه علمیه استان مرکزی مهارت های زندگی را فرا می گیرند.

حجت الاسلام مصطفی اوحدی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»با اشاره به اهمیت اسلام به عنوان مكتبى جامع و همه جانبه نگر براى سلامتى روح و روان و سلامتى دينى انسان اهميتى فوق العاده قايل است. از اين رو، با ارائه برنامه و دستورات لازم، تمهيدات لازم را براى تحقق آن فراهم نموده است، يكى از رهنمودهاى ارزشمند اسلام در اين رابطه، توصيه به همفكرى، تبادل نظر و مشورت در امور مختلف اجتماعى، و استفاده از تخصص همنوعان در تأمين سلامت روحى، جسمى و توصيه به رعايت موازين اخلاقى و دينى در مشاوره است که در این راستا برنامه هایی در حوزه استان به صورت مستمربرگزار می گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی گفت : در همین زمینه  با حضور اساتید مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه ؛ طلاب مدارس علمیه حضرت خاتم الانبیاء (ص) ، امام مهدی (عج)، آقاضیاءالدین،حاج محمد ابراهیم (ره) اراک ، ولی عصر(عج) و امام صادق(ع) ساوه و صاحب الامر (عج) آشتیان و امام صادق (ع) تفرش از مشاوره عمومی و اختصاصی در موضوعات تقویت انگیزه تحصیلی ، ازدواج و مهارتهای زندگی زوجین طلاب بهره مند خواهند شد.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از اول اسفندماه سال جاری طلاب 8 مدرسه علمیه استان مجموعا هشت روز از اول صبح تا ساعت 22 با مراجعه حضوری خدمات مشاوره ای در موضوعات خصوصی، شخصی، خانوادگی و تحصیلی بهرمند می گردند.

معاون تهذیب استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مشاوره های تخصصی یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی می باشد و در طول سال تحصیلی اساتید اخلاق ضمن بیان دروس اخلاق به مشاوره اخلاقی طلاب نیز اهتمام داشته و دارند و طلاب هم در طول سال تحصیلی از یک استاد مشاوره مستقر در مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء (ص) در اراک هم در موضوعات مورد نیاز راهنمایی و مشاوره می گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha