شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 408399
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان ‌شمالی از برگزاری رقابت و جشنواره قرآنی بین کودکان و نوجوانان شهرستان‌های این استان خبرداد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: این جشنواره‌های قرآنی در پنج رده سنی و هفت بخش از 14 تا 22 بهمن برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلف حفظ، ترتیل، مفاهیم، نقاشی، خوشنویسی، تواشیح و مقاله‌نویسی و در پنج رده سنی بین 5 تا 18 سال در سطح استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان ‌شمالی با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی کودک و نوجوان به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: خوشبختانه این جشنواره با استقبال خانواده‌ها مواجه شد که ان‌شاءالله شاهد حضور نونهالان و نوجوانان بیشتری در محافل قرآنی باشیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره  باهدف اشاعه تعالیم و آموزه‌های قرآنی در بین نسل کودک و نوجوان استان برگزار شد، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این جشنواره از مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بودند.

حجت‌الاسلام خادمی با تاکید بر اینکه ترغیب و تشویق کودکان به فراگیری قرآن کریم باید از اولویت‌های خانواده‌ها باشد، گفت: حضور کودکان در سنین پایین در محافل قرآنی باعث می‌شود که در آینده این کودکان بیشتر با قرآن آشنا باشند و همواره از آن بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان و نوجوان ما باید به دنبال شناخت قرآن باشند و زمینه‌های پیشرفت خود را در آن کتاب آسمانی، دنبال کنند زیرا حقیقت تعالی بشر در آیات نورانی قرآن ذکرشده و امید است که همه ما تحت تعالیم قرآن و آیات نورانی آن، به سمت سعادت و کمال انسانیت حرکت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha