جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 408413
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
بازی بین دو تیم پیروزی و استقلال

حوزه/ بازی پیروزی و استقلال با حضور پرشور فوتبال دوستان ایرانی فردا در تهران استادیوم آزادی برگزار می شود و یقیناً تشویق ها و حاشیه هایی نیز اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ فاطمیه دیگری آمد؛ اما مسئولان فوتبالی ما که فرهنگ سازی، بخشی از وظایف ذاتی، قانونی و شرعی آنان است، باز هم غفلت کردند.

بازی ایران و کره را در شب عاشورا پشت سر گذاشتیم و قبول کردیم تصمیم برگزاری مسابقه با مسئولان ما نبود؛ آیا تصمیم بازی «تراکتور سازی و ذوب آهن» در روز شهادت حضرت زهرا(س) یا بازی «پرسپولیس و استقلال» در روز یکشنبه نیز با مسئولان ما نیست؟!

آیا واقعا مسئولان فوتبالی ما نمی توانستند این بازی ها را با سه روز تأخیر و پس از اتمام مراسم فاطمیه اول برگزار کنند؟

یعنی؛ واقعاً حضرت زهرا(س) گردن ما پیروان اهل بیت(ع) این مقدار  حق ندارند، تا برنامه بازی لیگ برتر فوتبال را چند روز جابجا کنیم؟

همگان می دانند بازی «پیروزی و استقلال» با حضور پرشور فوتبال دوستان ایرانی برگزار می شود و یقینا تشویق ها و حاشیه های بسیاری به دنبال خواهد داشت که اتفاقات دیگر را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

حال که دیگر برنامه ریزی ها انجام و تماشاگران سرخآبی نیز برای برگزاری آن لحظه شماری می کنند؛ سخنی با تماشاگران، مسئولان و رؤسای باشگاه استقلال و پرسپولیس داریم.

انتظار می رود تماشاگران فهیم سرخآبی، همانطور که در بازی ایران و کره با لباس یک دست مشکی در این بازی حضور پیدا کرده و شأن تاسوعا و عاشورای حسینی را حفظ کردند، در این بازی نیز لباس فاطمی بر تن کرده؛ شأن مادر سادات را حفظ نموده و همانند حماسه حسینی حماسه ای فاطمی را نیز رقم بزنند.

*اما مسئولان

بهتر است با نگاهی به تقویم و مناسبات مذهبی ایران اسلامی، به این وقایع احترام گذاشته و تدبیری بیاندیشند تا این مسابقات که حواشی خاص خود را به دنبال دارد، مناسبت های مهمی چون تقارن با ایام فاطمیه پیدا نکند.

*أما مسئولان دو باشگاه؛

هر باشگاه با کلمه فرهنگ آغاز و نام باشگاه فرهنگی-ورزشی را بر مجموعه خود گذاشته است، ماهیت فرهنگ اقتضاء می کند به لوازم آن نیز پایبند بوده و با تدبیر شایسته و اعتراض به برگزاری مسابقات در چنین روزهایی، فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را به مسئولان محترم یادآوری نموده تا به شعار «اقدام و عمل» پایبند بوده و فرهنگ فاطمی را در عمل ترویج کنیم.

محمد رسول صفری

طلبه حوزه علمیه قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اردشیر امجدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
    0 0
    احسنت و همینکارها باعث تزلزل نظام خواهد شد. کاش رهبری ورود پیدا کنن