شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله حسن ممدوحی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز ایران در جهان، یک کشور قدرتمند از لحاظ نظامی محسوب می شود و این قدرت نشات گرفته از دین مبین اسلام می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله حسن ممدوحی عصر امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به فراز و نشیب های انقلاب، اظهار داشت: اسلام یک اسم تنها نیست، بلکه اسلام مجموعه ای از ارکان و احکام و دستورات مهم است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: با این حال در پیش از انقلاب، کشورهای اسلامی تنها نام شان اسلامی بود و به معنای واقعی، احکام اسلامی در هیچ کدام از آنها جاری نبود.

آیت الله ممدوحی با اشاره به لزوم پیاده شدن احکام و ارکان دینی در جامعه، افزود: با آمدن امام راحل و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی به عینه شاهد پی ریزی حکومت دینی به معنای واقعی کلمه بودیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گریزی به جنگ هشت ساله ایران با رژیم صدام اشاره داشت و گفت: جنگ با عراق، در واقع جنگ با تمام دنیا و کشورهای مستکبر بود و از هر نظر صدام را برای براندازی این نظام نوپا حمایت می کردند، ولی در مقابل انقلاب از نیروهای جوان و کم تجربه، اما با اراده اسلامی در این جنگ نابرابر بهره برد و در نهایت توانست با افتخار، دشمنان را به زانو درآورد.

آیت الله ممدوحی تاکید کرد: در عملیات آزادسازی شهر خرمشهر بیش از 15 هزار نیروی متجاوز عراقی توسط رزمندگان اسلام به اسارت گرفته شدند که این میزان اسیر در جنگ، امری کم نظیر و شاید بی نظیر باشد.

این استاد حوزه اظهار داشت: در جنگ ایران و عراق عکس شعار "دین افیون ملتهاست" ثابت شد و نشان داد که آن چیزی در جنگ می جنگد انسان است، نه تسلیحات.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز ایران در جهان، یک کشور قدرتمند از لحاظ نظامی محسوب می شود و این قدرت نشات گرفته از دین مبین اسلام می باشد.

آیت الله ممدوحی گفت: هنوز بسیاری از اصول و قواعد اسلامی داریم که پیاده نشده اند و اگر تمام این قوانین اجرا شود بی شک شاهد تحول عظیمی در همه موارد خواهیم بود.

وی در ادامه به جایگاه روحانیت و طلاب در جامعه اشاره کرد و افزود: منطق طلبه این است که تمام وجودش را نثار خدا و اسلام کند و معارف دینی را بفهمد و آن را تقدیم انقلاب کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: منطق طلبه مجاهدت و مبارزه با نفس است زیرا مشوق وی امام زمان (عج) می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha