جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا عبدی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی فاز ۲ حوزه علمیه تکاب به ۸۰ درصد و فاز سوم نیز به ۲۰ درصد رسیده است.

حجت الاسلام محمدرضا عبدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه حوزه علمیه تکاب در سال 1374 تاسیس شد، اظهار داشت: ساخت این مدرسه در دو طبقه در پنج هزار متر مربع زمین راه اندازی شد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب با بیان اینکه هم اکنون فاز نخست این مدرسه قابل بهره برداری بوده و فاز دو و سه آن تاکنون تکمیل نشده است، افزود: برای پایان عملیات احداث ساخت این دو فاز ساختمانی نیاز به تامین بودجه می باشد.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم آن دو سال گذشته کلنگ زنی شده است، تصریح کرد: هم اکنون فاز سوم دارای پیشرفت فیزیکی 20 درصدی بوده و اگر بودجه مربوط به آن تخصیص یابد تا یک سال آینده به پایان می رسد و علاوه بر آن فاز دوم این مدرسه نیز دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصدی است.

 مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب افزود: هم اکنون مساحت کتابخانه این مدرسه بسیار ناچیز است اما در فاز سوم احداث آن، یک کتابخانه بزرگ با مخزن گسترده پیش‌بینی شده و امید است با تامین اعتبار به موقع، فازهای دوم و سوم به موقع به بهره برداری برسند.

حجت الاسلام عبدی با تشریح کمبودهای این مدرسه علمیه بیان داشت: در این حوزه هم اکنون سه استاد تمام وقت وجود دارد که باید به پنج استاد ارتقاء یافته، از سوی دیگر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) با کمبود معاون پژوهش رو به رو بوده اما سه معاون آموزش، تهذیب و اجرایی در آن خدمت می کنند.

وی اذعان داشت: از سوی دیگر هم اینک طلاب این مدرسه در شش پایه به تحصیل می پردازند و نیاز است که پایه هفت و هشت نیز بدان افزوده شود تا بتوان با تربیت طلاب شایسته، در مناطق مختلف به تبلیغ دین پرداخته و از لحاظ فرهنگی فعالیت های درخور توجهی انجام داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha