جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که حجم کتاب های درسی، فضای تربیتی دانش آموزان را محدود کرده است، گفت: سند تحول بنیادین ظرفیت خوبی را برای ایفای نقش حوزویان و حوزه های علمیه فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی، شامگاه شنبه، در دوره توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان،خراسان شمالی و خراسان جنوبی، در مشهد، اظهار داشت: سند تحول بنیادین ظرفیت خوبی را برای ایفای نقش حوزویان و حوزه های علمیه فراهم کرده و در تحول دو رکن اساسی منابع انسانی و محتوای آموزشی مد نظر است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه سند تحول همانند نسخه ای که پزشک می نویسد و برای تک تک راهکارهای آن برنامه دارد، گفت: در سند تحول بنیادین ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه های علمیه طراحی شده که باید به فعلیت رسانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی  با بیان اینکه محور اصلی در تحول، منابع انسانی است و قدر جامع منابع انسانی آموزش و پرورش، طلاب شاغل در این نهاد هستند، افزود: حوزه های علمیه در ساحت های تعلیم و تربیت، عبادی، اعتقادی و اخلاقی باید ایفای نقش داشته باشند و این رسالت را عملیاتی کنند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کشور یاد آور شد: امروز در مدارس، فرصت و زمانی برای فعالیت های تربیتی نداریم و حجم انبوهی از کتاب های درسی و محدودیت ساعات درس، دست ما را برای فضای تربیتی بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه حوزه های علمیه فعالیت در مدارس آموزش و پرورش را مغتنم بشمارند، خاطر نشان کرد: امروز اگر یک روحانی می خواهد فعالیتی داشته باشد با کمبود فضا و زمان مواجه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، در پایان تصریح کرد: باید به دنبال روش های جایگزین در راستای تحقق سند تحول بنیادی برای رسیدن به حیات طیبه باشیم.

گفتنی است، دوره توانمندسازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش با مشارکت کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان رضوی و مرکز تخصصی آخوند خراسانی، در مشهد، برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha