جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام توحیدی

حوزه/ حجت الاسلام توحیدی گفت: روش های تحریف کتاب در فرقه وهابیت را باید شناخت تا بتوان پاسخ مناسبی از آیات و روایات قرآن برای آنها داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام حسن ضیاء توحیدی، در کارگاه توانمندسازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، در مشهد، به نقد محتوایی وهابیت از نگاه کتاب و سنت پرداخت و با بیان اینکه روش تحریف وهابیت را باید شناخت تا بتوان پاسخ مناسبی از آیات و روایات قرآن برای آنها داشت، گفت: تقابل ما با گروه های افراطی و تکفیری است یعنی  درست است که در برخی مسائل فقهی با اهل سنت اختلاف عقیده داریم ولی جبهه مخالف اسلام جریان های افراطی وهابیت است که بزرگترین جنایات را با سوء استفاده از آیات قرآن دارند.

شیوه های وهابیت در فریب مردم

این کارشناس حوزوی، با بیان اینکه  فرقه وهابیت، شیعه و اهل سنت مذاهب  اربعه  را مشرک می دانند و حدود 250 سال پیش در عربستان ظهور کردند،گفت : استفاده از دورغ و تهمت در تبلیغات، دستکاری کتاب های خلاف عقاید آنها، تحریک دولت ها و ملت ها علیه یکدیگر و شیعه، سوء استفاده از قرآن و تفسیر قرآن به رای، از روش های این فرقه در فریب مردم است.

هجوم تبلیغی وهابیت برای جذب نیرو

وی به جذب جوانان در تحصیل فرقه ضاله وهابیت اشاره و مطرح کرد: امروزه با وجود رسانه ها، خطر انتشار وهابیت دیگر محدود به مرزهای استان ها نیست و در سراسر جهان در حال جذب و ترویج فرقه خود هستند.

حجت الاسلام توحیدی، با اشاره به اینکه عقاید وهابیان عمدتا متاثر از کتاب های ابن تیمیه است، گفت: آنها در کتاب های خود در تحریف شیعه، دوازده امام را به پسران خدا نسبت داده اند در حالی که مسیحیان یک پسر را به خدا نسبت داده و به تحریک دیگر ادیان علیه شیعه ممارست می ورزند.

این کارشناس حوزوی، با بیان اینکه کتاب های وهابیان در مباحث مختلف تولید شده است، به تحریف کتاب های طبری در این فرقه نیز اشاره کرد و گفت: طبری، در هر دو کتاب خود، جریان یوم الدار و بحث جانشینی پیامبر(ص) را یاد کرده است اما وهابیان در یکی از کتاب های طبری به جای «وصی و خلیفتی» کلمه «و کذا و کذا» را قرار دادند و در کتاب تاریخ طبری به این موضوع دست نبردند که دروغ و تحریف آنها را آشکار می کند.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha