جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرقت و تخریب آثار هنری اسلامی در نمایشگاه میان دایانی

حوزه/ آثار هنری نمایشگاه میان ادیانی در کلیسای گلاستر مورد حمله اسلام‌هراسی قرار گرفت و هنرمندان و کشیشان نیز به مرگ تهدید شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، آثار هنری اسلامی در یک نمایشگاه میان ادیانی واقع در کلیسایی در شهر گلاستر انگلیس مورد حمله اسلام هراسی قرار گرفته و به سرقت رفتند.
این نمایشگاه آثار هنری با نام "ایمان" توسط نقاشی با نام راسل هینز ترتیب داده شده بود. وی یکی از اعضای گروهی از فعالان است که  پیش از این نیز به دلیل استفاده از تصاویر اسلامی و قرائت اذان در داخل ساختمان کلیسای جامع مسیحیان مورد انتقاد اسلام‌هراسان قرار گرفته بودند. اکنون 37 اثر هنری این نقاش به همراه پروژکتورهای نوری و سیستم‌های صوتی مورد استفاده در نمایشگاه به سرقت رفته‌اند.
هنیز در این باره گفت: هدف ما از این نمایشگاه تاکید بر مشترکات میان مسلمانان و مسیحیان بود. من هرگز فکر نمی‌کردم چنین اتفاقی بیافتد، هر چند می‌دانم کسانی هستند که از این ایده خوششان نمی‌آید.
هینز و کشیشان شرکت کننده در این نمایشگاه همچنین در اینترنت و توسط اسلام‌هراسان متهم به توهین به مقدسات مسیحی و تهدید به مرگ شده‌اند.
هینز که معتقد است اسلام‌هراسی علت سرقت آثارش بوده می‌گوید: من هیچ مدرکی ندارم ولی عجیب است که 4 فیلم به سرقت رفته دقیقا فیلم‌هایی هستند که دارای محتویات مربوط به دین اسلام بوده‌اند. این اسلام‌هراسی و نژادپرستی خالص است. 
در نهار مربوط به نمایشگاه این آثار هنری غذاهای سنتی کشورهای مختلف برای بیش از 1 هزار بازدیدکننده سرو شد.
کشیش استفان لیک، رئیس گلاستر نیز گفت: این نمایشگاه نگاهی اجمالی به روایت مردم از اعتقادات دینی مختلف است. ما مفتخر به برگزاری نمایشگاهی هستیم که مردم را به کسب اطلاعات بیشتر در باره ادیان مختلف تشویق می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha