سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 408438
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
روز درهای باز در ۱۴ مسجد در سراسر مونترال

حوزه/ در هفدهمین سال برگزاری روز درهای باز در مساجد مونترال، امروز قرار است ۱۴ مسجد مختلف در سراسر این شهر درهایشان را به روی مردم و غیرمسلمانان باز کرده و گفتمان برقرار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از montrealgazette، امروز یکشنبه 12 فوریه، 14 مسجد در سرتاسر مونترال در کانادا درهایشان را به روی غیرمسلمانان باز می‌کنند و انتظار می‌رود جمعیت زیادی در مراسم امسال حضور داشته باشند.

 هدف از روز درهای باز مساجد ایجاد پل ارتباطی میان اعضای جامعه از طریق گفتمان و هم‌غذا شدن، و همچنین حمایت و ابراز همدردی با قربانیان حمله به مسجد شهر کبک است که 2 هفته پیش اتفاق افتاده و منجر به شهادت6 نمازگزار و مجروح شدن 19 نفر دیگر شد.

این روز درهای باز مساجد مونترال امسال برای هفدهمین سال متوالی برگزار می‌شود، اما سلام المنیاوی، رئیس شورای اسلامی مونترال معتقد است مراسم امسال با سال‌های گذشته تفاوت قابل توجهی دارد.

المنیاوی می‌گوید: درهای مساجد ما همیشه به روی مردم باز است و آن‌ها می‌توانند آزادانه به اینجا رفت و آمد کنند. اما اکنون ما همسایگان را دعوت کرده‌ایم تا با ما نوشیدنی و خوراکی بخورند و ما مترجمان زبان‌های مختلف را به اینجا آورده‌ایم تا بتوانیم با مردم از ادیان و پیشنیه‌های فرهنگی مختلف گفتمان داشته باشیم. پس از تراژدی مرگبار در مسجد شهر کبک ما به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها می‌توانیم از طریق گفتمان به نتیجه برسیم. تنها از طریق گفتمان است که می‌توانیم انعکاس داشته باشیم و اشتباهاتمان را درک کنیم.

وی افزود: من امیدوارم امسال کسانی به مسجد بیایند که پیش از این هرگز پایشان به هیچ مرکز اسلامی باز نشده تا از این طریق بتوانیم بعضی از شایعات و سوءتفاهمات درباره اسلام و مسلمانان را برای آنان برطرف سازیم.

در گذشته مساجد میزبان رهبران مذهبی ادیان مختلف بودند و امسال نیز قرار است بعضی از کشیشان و روحانیون  یهودی نیز در این مراسم حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha