چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام طباطبایی نسب

حوزه/مشاور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تمام کسانی که می‌بینید به بن بست رسیدند و یا آبروی آن‌ها رفته، به این دلیل است که از اهل‌بیت (ع) فاصله گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی نسب، شامگاه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه فاطمیه، با تسلیت این ایام اظهار داشت: محبت ائمه اطهار (ع) در زندگی اشخاص توفیق ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر توسل به ائمه اطهار (ع) نداشته باشید، برکت هم در زندگی شما نیست، افزود: مردم اگر بدانند محبت حضرت زهرا (س) چه برکاتی در زندگی دارد یک لحظه از محبت حضرت زهرا (س) دست نمی‌کشند و کوتاه نمی‌آیند و اگر به آثار و برکات آن واقف بشویم عقب نمی‌نشینیم و این در حالی است که ما بدانیم این محبت چه اثری در زندگی ما دارد.

حجت‌الاسلام طباطبایی نسب گفت: نخستین چیزی که محبت حضرت زهرا (س) در زندگی ما دارد این است که ما به برکت حضرت زهرا (س) دین را می‌آموزیم و اگر از ما بپرسند چطور عاشق طلبگی شدی و چطور با دین خداوند آشنا شدی و چطور شد که سر سفره امام زمان (عج) آمدید، میگوییم به برکت محبت اهل‌بیت (ع) بود چرا که محبت اهل‌بیت بستر و زمینه‌ساز کسب معارف دینی و دین‌شناسی است.

وی یادآور شد: اینکه میلیون‌ها انسان در روز اربعین به عشق زیارت امام حسین (ع) مسیر طولانی نجف تا کربلا را پیاده می روند و این کار در هیچ یک از معادلات دشمنان نمی‌گنجد و آن‌ها نمی‌توانند این اقدام مسلمانان را تحلیل کنند این از برکات محبت اهل‌بیت (ع) است.

مشاور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: در سال 66 صهیونیست‌ها جلسه‌ای در مرکز اسرائیل تحت عنوان شیعه شناسی برگزار کردند که در این جلسه افراد مختلفی در مورد شیعه صحبت کردند که یکی از آن‌ها شخصی به نام فوکویاما که فردی ژاپنی اما مقیم آمریکا بودف شیعه را این‌گونه معرفی می‌کند که «شیعه از نظر من مانند پرنده‌ای است که افق آن آن‌چنان بلند است که تیرهای ما به او اصابت نمی‌کند، شیعه پرنده‌ای است که 2 بال دارد، یک بال سرخ و یک بال سبز؛ بال سرخ بال کربلا و شهادت امام حسین (ع) است و بال سبزش عشق به امام زمان (عج) و نشانه فرهنگ انتظار و مهدویت است به همین دلیل این پرنده زرهی دارد که مانع اصابت تیرهای ما می‌شود و این زره ولایت‌پذیری است.

وی خطاب به طلاب اظهار داشت: اگر می‌خواهید مبلغ خوبی شوید نخست باید بیایید سر سفره حضرت زهرا (س) بنشینید تا بعد بتوانید دین اسلام را به مردم یاد بدهید.

حجت‌الاسلام و المسلمین طباطبایی نسب با بیان اینکه طلبه اگر اهل توسل نباشد به جایی نمی‌رسد، گفت: تمام کسانی که می‌بینید در روحانیت به بن بست رسیدند و آبروی آن‌ها رفت چون از اهل‌بیت (ع) فاصله گرفتند، اما این‌هایی که روز به روز توفیقاتشان بیشتر می‌شود چون انس آن‌ها با ائمه بیشتر بوده که در رأس آن‌ها مقام معظم رهبری است .

وی با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون با مردم عادی فرق دارند، گفت: باید هر روز زیارت عاشورا بخوانید و توسل به ائمه (ع) داشته باشید که اگر توسل نداشته باشی عمرت بی‌برکت است اگر چه بهترین کتاب‌ها را بخوانی و بهترین مباحثات را داشته باشید.

مشاور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: هنگامی که یک طلبه می‌خواهد خودش را معرفی کند باید بگوید گمشده‌ای بودیم که به نور حضرت زهرا (س) و به نور امام حسین (ع) پیدا شدیم.

وی با بیان اینکه نخستین اثر محبت اهل‌بیت و حضرت زهرا (س) این است که شوق در دین ایجاد می‌شود، گفت: از این رو امام (ره) می‌فرمایند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است این هم به این دلیل است که در این ایام بیشتر جوانان به مسجد، قرآن و نماز روی می‌آورند و این‌ها همه از برکات محبت ائمه (ع) است.

انتهای پیام/


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha