جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

حوزه/ حضرت زهرا(س) محور و الگوی تام و تمام ولایت مداری هستند؛ زیرا به قول امام علی(ع) اگر حضرت زهرا(س) نبود هیچگاه خط ایمان مداران و منافقان مشخص نمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد شب گذشته در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد اعظم قم گفت: ولایت اهل بیت(ع) مهمترین و بزرگترین سرمایه انسان است و هر کسی نمی تواند خود را محب و شیعه امام علی(ع) بداند.

وی افزود: در حدیثی بیان شده است، شیعه و محب حقیقی کسی است،اگر حضرت امیر(ع) با شمشیر بینی او را نیز بزند دست از محبت مولا برنخواهدداشت و اگر کسی نیز که محب واقعی نیست همه دنیا را نیز به او بدهند محبت مولا را برنخواهد گرفت.

محقق و پژوهشگرحوزه بیان کرد: ولایت امام علی(ع) شفا است؛ روزی پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمودند، کسانی تو را دوست دارند که مومن هستند و منافقان نمی توانند تو را دوست داشته باشند.

وی گفت: قطعا اگر پاک باشیم ،اهل بیت(ع) نیز ما را جذب می کنند؛ ولایت امام علی(ع) اصل ایمان است؛ به تعبیر برخی عرفا و علما از جمله آیت الله ملانظرعلی طالقانی، شیعه امام علی(ع) نمی توانند که گناه را دوست داشته باشند؛ یعنی پیش، در حال و پس از گناه ناراحت هستند و به گناه رضایت نمی دهند.

سخنران این مراسم اظهارکرد: یکی از ویژگی ها و خصلت های مومنان آن است که همیشه خود را در محضر خداوند در مظان اتهام قرار می دهند و هیچ گاه برای کارهای خیر خود طلب پاداش نمی کنند زیرا پاداش برای افرادی است که خدا را برای بهشت می خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: در روایات بیان شده است، مومنی که خود را گناه کار می داند محسن است و کسانی که خود را نادان می دانند عاقل هستند و بلعکس کسی که خود را عاقل می داند احمق است و کسی که خود را نیکوکارمی داند محسن نیست.

وی اظهارکرد: به همین دلیل است که مومنان واقعی همیشه به ملامت نفس می پردازند؛ همین که اهل بیت(ع) ما در فرازهای دعاهای خود ظلمت نفسی می گویند به همین دلیل است.

سخنران مراسم  با ذکر این مطلب که کسی که ولایت امام علی(ع) را قبول ندارد کل اعمالش مقبول نخواهد بود، گفت: حضرت زهرا(س) محور و الگوی تام و تمام ولایتمداری هستند زیرا به قول امام علی(ع) اگر حضرت زهرا(س) نبود هیچگاه خط ایمان مداران و منافقان مشخص نمی شد.

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) فرمودند به چهار چیز مورد علاقه مند هستند که این موارد شامل: انس با قرآن، عشق به نماز، عشق به علم و عبادت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha