پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید ناصر محمدی

حوزه / مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد حضرت فاطمه(س)را الگویی مناسب برای تمام زنان عالم دانست و بر پیروی از ایشان واهل بیت ایشان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر محمدی، صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مدیریت حوزه علمیه یزد با تبیین ابعاد شخصیتی بانوی بزرگوار اسلام، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در جود، بخشش، بلندی نظر و حسن تربیت، وارث مادر و در سجایای ملکوتی وارث پدر و همسری دلسوز، مهربان و فداکار برای همسرش علی(ع) و بانویی بود که در مکتب تربیتی اسلام پرورش یافت و به الگوی جاودانه زنان عالم شد.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) ریشه نبوت است، ابراز داشت: در دامن پاک آن حضرت دو امام بزرگوار و دو شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند، زینب کبری(س) مظهر شجاعت و نمونه سخنوری و حق طلبی نیز در دامان فاطمه زهرا پرورش یافت.

وی با بیان اینکه آنچه در آیات مختلف قرآن کریم در رابطه با حضرت فاطمه(س) وجود دارد، ایشان را صاحب جایگاهی بی‌نظیر در عالم خلقت کرده است و سالکان طریق حق می‌دانند که پیمودن راه هزار ساله در یک شب، فقط با ولایت فاطمی مقدور می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) به امر خداوند به این وجود با عظمت دو هدیه دادند؛ یکی مُلکی که همان فدک و داستان غم‌انگیزش بود که هر چقدر در این‌باره اشک بریزیم، جا دارد و دیگری، ملکوتی که تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) است که مصداق ذکر کثیر می باشد، اذعان داشت: علامه مجلسی تأکید کرده که بچه‌های‌تان را ملتزم کنید به ذکر تسبیحات، اگر انسانی تکبیر در جوارحش نفوذ کرد و اگر نگاهش دارای حمد و تسبیح شد، نه تابع دشمن درون و نفس خواهد شد و نه از سلطه مستکبران عالم هراس دارد.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد ادامه داد: کلمه بضعه بجز در مورد حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندشان امام رضا(ع) نیامده است. اینکه چرا پیامبر(ص) بضعه را در مورد این دو نفر فرموده، شاید به دلیل مشابهت شرایط آن دو بزرگوار است. به‌طوری که بهترین زمان برای ترویج مبانی اسلامی بعد از صادقین علیهم السلام، زمان امام رضا(ع) بود که در آن دوران با نشان دادن چهره نفاق دستگاه خلافت‏، پشتوانه مناسبی برای ترویج مبانی ناب اسلامی و فعالیت علویون فراهم و نقشه‌های مأمون نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نیز که در حدیثی از رسول خدا، به ستاره زهره تشبیه شده و در نبود شمس (پیامبر) و قمر (حضرت علی)، مردم باید از نور او هدایت بجویند ، گفت: ایشان با خطبه‌های آتشین و گریه‌هایش سعی داشتند نقاب را از چهره نفاق کنار بزنند و به آنها بفهمانند که انحرافی که آن روز در دین ایجاد شده، منشأ بسیاری از انحرافات و بدعت‌ها در آینده جهان اسلام خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پایان با تاکید بر اینکه وجود مقدس آن حضرت از آن جهت که تولدش با آغاز وحی و شهادتش با انقطاع وحی همزمان و بی‌نظیر است اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (عليها‌السلام) بانویی پرعاطفه، ‌متين، خردمند، با ايمانی كامل و بانويی است كه همه جوانی خود را در راه اسلام، مسلمين، اهداف و رسالت و دفاع از ولايت و رهبری صرف نمود و اگر می‌خواهیم زندگی ما در این دنیا رنگ و بوی خدایی بگیرد باید از حضرت فاطمه(س)پیروی کرده و فرزندان خود را با روش و سیره اهل بیت(ع) پرورش دهیم رشد دهیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha