شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتشار مصاحبه جعلی با پاپ فرانسیس در واتیکان

حوزه/ یک رسانه جعلی با ویژگی‌های مشابه رسانه رسمی واتیکان، مصاحبه‌ای جعلی از پاپ فرانسیس منتشر کرده و او را به استهزا گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز از اخبار جعلی در امان نیست. هفته گذشته یک رسانه جعلی مشابه رسانه رسمی واتیکان یعنی رومانو لاسرواتوره، مصاحبه‌ای جعلی از پاپ فرانسیس منتشر کرده و او را به استهزا گرفت.

به گفته مطبوعات ایتالیا این صفحه اخبار جلعی به طور ناشناس به عنوان بخشی از حرکت  کشیشان سنت‌گرا و مخالف با حرکات آزادی‌خواهانه پاپ منتشر شده و به چندین کاردینال، اسقف و کشیش معروف فرستاده شده است. این مصاحبه که روی صفحه نخست این نشریه به چشم می‌خورد، مواضع آزادی‌خواهانه پاپ فرانسیس را به استهزا گرفته است.

به نظر می‌رسد این رسانه جعلی در اعتراض به اظهارات و اعتراضات جدید پاپ درباره کشیش‌های افراط‌گرا منتشر شده باشد. یکی از این موارد برخورد اعتراضی پاپ فرانسیس به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مشاور افراط‌گرا و ضدمسلمان او استیو بانون می‌باشد. انتقادات بی‌پرده پاپ فرانسیس به رفتارهای نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا علیه مسلمانان، ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، جلوگیری از ورود پناهندگان و ساخت دیوار در مرز مکزیک- آمریکا، سبب بروز انتقاداتی از جانب افراط‌گرایان کاتولیک شده است. پاپ فرانسیس همچنین نسبت به دیگر مقامات کلیسا برخورد ملایم‌تری نسبت به کشیش‌های مطلقه نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha