جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعید کاظمی معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان

حوزه / معاون پژوهش حوزه علیمه همدان گفت: حوزه و حوزویان باید بتوانند ندای اسلام ناب را با نگرش و بیان قابل فهم و به روز به گوش همه جهانیان و نسل های جدید برسانند.

حجت الاسلام سعید کاظمی، معاون پژوهش حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به رسالت حوزویان و حوزه انقلابی در انتقال آرمان های انقلاب به نسل سوم و چهارم انقلاب گفت: مهمترین و بارزترین شاخصه های حوزه انقلابی این است که نیاز حکومت دینی را در عرصه تولید محتوای اسلامی و به روز تامین کند.

وی ادامه داد: وظیفه و رسالت حوزویان و حوزه انقلابی این است که بتواند دین و تعالیم دینی را در عصر غیبت، با زبان و ابزار روز و به صورت دینی اجتماعی و حاکمیتی مطرح و در بین جامعه تبیین و ترویج کند.

معاون پژوهش حوزه علیمه همدان، افزود: تبیین اسلام ناب در مقابل اسلام التقاطی، یعنی اسلام سکولار، متحجر، تکفیری و به دور از عقلانیت و انتقال ارزش های انقلاب به نسل جدید انقلاب و بلکه به نسل های جدید جهان یکی از رسالت های مهم حوزه و روحانیان انقلابی است.

وی ابراز داشت: حوزه باید بتواند ندای اسلام ناب که تبلورش در سخنان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب پیداست را با نگرش و بیان قابل فهم و به روز به گوش همه جهانیان و نسل های جدید برساند.

حجت الاسلام کاظمی، بیان کرد: همانطور که گفته شد تولید محتوای دینی منطبق بر نیازهای روز از وظایف حوزه است و نمی توان از اشخاص یا نهادهای دیگری غیر روحانیان که دین شناس هستند و در حوزه که مرکز علمی دینی است، آموزش دیده اند، این انتظار را داشت.

وی در ادامه گفت: موضوع بعدی این است که حوزه وظیفه دارد به خاطر نوع و ابزار ارتباطی که با مردم و جامعه دارد، این محتوای دینی را تبلیغ و ترویج کند، یعنی هم تولید و هم ترویج این محتوی وظیفه حوزه است.

معاون پژوهش حوزه علیمه همدان، اظهار داشت: کمک و نظارت بر اجرای محتوای دینی تولید شده است و طبیعتا حوزه و حوزویان که این محتوا را تولید می کنند، می توانند بر اجرای آن نظارت و ارزیابی داشته باشند.

وی در پایان، صدور پیام انقلاب به اقصی نقاط دنیا را یک دیگر از رسالت های مهم حوزه دانست و گفت: اگر ما پذیرفته ایم که اسلام یک آیین جهانی است، که هست و پیامبر اسلام متعلق به قشر خاصی نیست و به تمام هستی تعلق دارد، طبیعتا باید حوزه و روحانیان هم محدود نباشد و در جهت انتقال و صدور اسلام و انقلاب به تمام نقاط دنیا تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha