چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله محمد رضا ناصری

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دانش آموزان مدارس معارف الگوی همسالان خود باشند، گفت: مدارس دانش آموزان را به سمت کمال انسانی هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»» از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه معارف اسلامی که با اقامه نماز همراه بود اظهار داشت: هدف انقلاب و این قیام مقدس، تحول بزرگ انسانیت است.

وی ادامه داد: دنیای مادی امروز و دنیای غرب که غوطه ور در مسائل مادی است، انسانها را به چیزهایی سرگرم کرده که در آن غفلت از خدا، اصالت ها، حقیقت هاست و رویکرد حیوانی بیشتر از رویکرد انسانی در آن وجود دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه فرهنگ غرب با حرکت های نازیبا، فساد و فحشا و مسائل این چنین همراه است، گفت: امام خمینی(ره) در انقلاب آن روحیه انسانی و اسلامی و خدایی را در ما زنده کرد.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه هدف زندگی پیش از انقلاب برای همه مغفول بود، گفت: امام خمینی(ره)هدف زندگی را برای ملت ایران و بعد از آن جهانیان معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: هدف انقلاب این است که ما را از غفلت ها در آورد و به سمت انسانیت و کمال هدایت کند چرا که هدف از خلقت انسان هم دستیابی به این کمال انسانی و قرب الهی است و باید به مقام والایی که مقام صدیقین، شهدا، انبیا و اولیای الهی است برسیم.

وی عنوان کرد: آنجا جایگاه ابدی ماست و خدای متعال آنجا زندگی ها را برای ما تقسیم کرده و لذتها در زندگی آنجاست و حقیقت های انسانها هم آنجا نهفته شده است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اگر انسان هدف را شناخت به سمت آن هم می تواند حرکت کند، گفت: یکی از فضاهایی که در انقلاب باید افراد را به این هدف برسانند، مدارس هستند که وظیفه بسیار مهمی دارند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه مدارس زیادی در کشور و استان یزد فعالیت می کنند که برخی از آنها امکانات بسیار زیادی هم دارند، عنوان کرد: هدف در مدارس باید رساندن دانش آموزان به این هدف باشد چرا که درس خواندن اساس حضور در مدارس است ولی هدف از درس خواندن دستیابی به کمال انسانی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه مدارس باید فطرت خدایی و عشق به خدا را در دانش آموزان نهادینه کنند، گفت: اگر دوستی با خدا در وجود انسان به صورت کامل نهادینه شد، دیگر به سمت هوای نفس و وسوسه های شیطانی پیش نمی رود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید پرچم دار رسیدن به قرب الهی باشد، گفت: همه ما باید به دنبال عمل صالح و خدمت کردن به همنوعان باشیم چرا که عمل صالح در اسلام از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دانش آموزان مدارس معارف باید الگوی دیگر دانش آموزان باشند، گفت: شما به گونه ای باشید که بتوانید بر روی دختران و زنان محل و شهر تاثیرگذار باشید و جلوی انحراف دختران جوان را گرفته و به راه درست هدایت کنید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha