پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه / مشاور عالی رئیس و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: حضرت فاطمه (س) یاوری قابل اتکا برای امیرالمؤمنین(ع) بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی نسب، امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه فاطمیه در محل حسینیه شهدای بجنورد در جمع مردم و مسئولان استان، ضمن عرض تسلیت این ایام اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری، این بانوی برجسته پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، با ولایتمداری، بصیرت و امام شناسی، یاوری قابل اتکا برای حضرت علی(ع) بودند.

وی با اشاره به اینکه آنچه که در سیره زندگانی حضرت فاطمه(س) بیش از همه چیز جلوه‌گری می‌کند، نگاه خاص آن حضرت به مسئله امامت و ولایت است، افزود: در نگاه متعالی و در افق دید روشن حضرت زهرا(س) توجه به امامت و ولایت در حکومت اسلامی باعث دوری مردم از تفرقه، جاری شدن احکام دین در جامعه و حاکم شدن اصل وحدت و یکپارچگی در بین امت می‌شود

محقق و پژوهشگر حوزه با بیان اینکه عظمت و عزت دنیای اسلام به پاس خدمات و جان‌فشانی های حضرت فاطمه زهرا (س) است، گفت: دوران پرفراز و نشیب زندگی حضرت فاطمه(س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) آغاز شد

وی با تاکید بر اینکه  نگاه مسلمانان به مسائل گوناگون جامعه باید نگاهی فاطمی(س) باشد، تصریح کرد: لازمه این امر توجه به خطبه‌ها و احادیث آن بانوی بزرگوار در تمامی عرصه‌ها است.

مشاور عالی رئیس و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به شخصیت یگانه و برجسته حضرت فاطمه (س) افزود: ساده زیستی و حیای ایشان، الگوی کاملی برای زنان جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) شایسته‌ترین الگو برای مسلمانان است و سبک زندگی آن بزرگوار باید الگویی برای خانواده‌ها باشد، گفت: حضرت فاطمه (س) به عنوان بانوی آگاه به زمان شناخته‌شده بودند و با وجود تمام مشغله‌های اجتماعی و خانوادگی از مسائل و اتفاقات سیاسی غافل نبودند.

استاد حوزه علمیه قم ولایت‌پذیری آن بانوی بزرگوار را به عنوان یک الگو و سرمشق برای پیروان امت پیامبر (ص) دانست و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) با وجود بزرگی مقام و جایگاه خود در نزد خداوند، لحظه‌ای از دستورات حضرت علی (ع) به عنوان امام واجب الاطاعه سرپیچی نکرد
وی تاکید کرد: وظیفه ما در همه حال، عمل کردن به سیره حضرت فاطمه زهرا (س) است و فاطمه (س) پاره تن پیامبر (ص) بود و امروز مسلمانان وظیفه دارند مظلومیت واقعی این بانوی پاک‌دامن را با شرکت در سوگواری‌های آن حضرت درک کنند.
مشاور عالی رئیس و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با شناخت درست راه فاطمه (س) جهت زنده نگه‌داشتن سنت پیامبر اکرم (ص) قدم برداریم و به یقین یکی از راه‌های آن، باشکوه برگزار کردن ایام فاطمیه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha