پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 408477
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
بزرگداشت روز شهید در یمن

حوزه/ بزرگداشت روز شهید امسال در حالی در یمن برگزار می شود که مردم یمن همچنان در حال استقبال از پیکرهای شهدای خود هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم بزرگداشت هفته شهید از روز گذشته در نقاط مختلف یمن آغاز شده و مردم استان های مختلف با برگزاری آیین های مختلف و زیارت قبور شهدا از مقام شهدا تجلیل به عمل می آورند.

دراین راستا دکتر حسین مقبولی معاون امور اقتصادی نخست وزیر یمن از اهتمام ویژه شورای عالی سیاسی کشور و دولت نجات ملی به خانواده های شهدا خبر داد.

برگزاری مراسم روز شهید توسط مؤسسه شهدا

وی در مراسم بزرگداشت روز شهید که توسط مؤسسه شهدا برگزار شده بود گفت: بر اساس رهنمودهای سید عبدالملک بدرالدین رهبر انقلاب یمن و سیاست های شورای عالی سیاسی یمن، دولت نجات ملی اهتمام ویژه ای به خانواده های شهدا و مجروحان دارد و امکانات درمانی و بهداشتی و آموزشی ویژه ای برای آنها در نظر گرفته است تا تا بتوانند زندگی کریمانه ای داشته باشند و بخشی از فداکاری آنها جبران شود.

معاون امور اقتصادی نخست وزیر ادامه داد: روز شهید، ایستگاه مهمی برای ابراز وفاداری به افرادی است که خود را برای عزت و حاکمیت و آزادی یمن و مردم یمن فدا کردند و روز شهید امسال در حالی برگزار می شود که مردم یمن همچنان در حال استقبال از پیکرهای شهدای خود هستند.

وی افزود: در برابر تجاوز دشمن سعودی و استمرار این تجاوز بیرحمانه ما چاره ای جز پیروزی نداریم تا برای همیشه از زیر بار سلطه برخی کشورهای منطقه و بین المللی خارج بشویم.

نمایشگاه تصاویر شهدا در حجة

در همین راستا روز گذشته نمایشگاه تصاویر شهدا در شهر حجة و با عنوان "شهدا عامل وحدت" برگزار شد. در این مراسم شمار زیادی از مردم و مسئولان استانی حضور داشتند و استقبال فراوان از این نمایشگاه در اولین روز برگزاری آن نشان از جایگاه ویژه شهید نزد مردم یمن داشت.

نمایشگاه تصاویر شهدا در الحدیدة

علاوه بر این امروز نیز نمایشگاه تصاویر شهدا در استان الحدیده و با حضور الحمد الهیج استاندار الحدیده و شماری از شخصیت های نظامی و امنیتی با شعار "شهدا عامل وحدت کشور" افتتاح شد.

استاندار الحدیده در جریان بازدید از تصاویر شهدا ضمن تجلیل از جانفشانی شهدا در راه دفاع از یمن و آزادی و استقلال کشور گفت: ما اجازه نخواهیم داد خون شهدا پایمال شود و برگزاری روز شهید در کشور نوعی قدردانی از فداکاری و ایثار شهدا است تا همواره بر راه آنها ثابت قدم بمانیم.

بزرگداشت روز شهید در استان الذمار

همچنین روز گذشته فعالیت های بزرگداشت هفته شهید در استان الذمار یمن و با شعار "شهید عامل وحدت" آغاز شد.

در این مراسم مردم استان به با حضور بر سر قبور شهدای خود از مقام والای شهدا تجلیل کردند.

در این مراسم همچنین یگان های مختلف نظامی و امنیتی به نمایش توانمندی های خود پرداختند.

در استان ذمار و در راستای فعالیت های هفته شهید روز گذشته نمایشگاه تصاویر شهدا نیز برگزار شد که با استقبال گسترده مردم استان روبرو شد.

زیارت قبور شهدا در صعده

در راستای بزرگداشت هفته شهید، مردم صعده نیز با حاضر شدن نزد قبور شهدا از مقام شهدا و ایثار و فداکاری آنها در راه دفاع از کشور تجلیل کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha