جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام غلامی

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران گفت: امنیت امروز ما نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ما در مقابل زیاده خواهی های دشمنان است و باید این مسیر تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام غلامی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در نشست تحلیل سیاسی در مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب ها ریشه دار بوده و شعائر آن دینی و الهی است.

وی افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب، دنیا توسط دو قطب شرق و غرب اداره شده و تصور این گونه بود که حیات سیاسی دولت ها بدون وابستگی به این دو قدرت غیر ممکن است؛ اما انقلاب اسلامی ایران این تصور پوچالی را از بین برد و دوقطبی بودن جهان را بر هم ریخت.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اصل نه شرقی- نه غربی را با تاسیس انقلاب و اتکاء به جامعیت اسلام  احیا نمود و تعهد همراه با تخصص را سرلوحه مسئولیت ها قرار داد؛ جوانان غیور ما در مسائل مختلف علمی  از جمله بنیانهای دفاعی، نانو، انرژی هسته ای نیز این امر را اثبات نمودند.

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: در حال حاضر دشمن سعی می کند با استفاده از عناصر داخلی، انقلاب را بر سر دوراهی تحریم یا تسلیم و اسلام یا معیشت قرار دهد تا جمهوری اسلامی را تسلیم خود نموده و از آرمان ها و ارزشهای  اسلام  و انقلاب  دور نماید؛ لذا مقام معظم رهبری چندین سال است که بحث انقلابی گری را مطرح کرده و اولین بار در دیدار با نمایندگان طلاب این امر را گوشزد نموده و فرمودند اگر حوزه انقلابی بماند انقلاب حفظ می شود؛ بنابراین مسئولیت حوزه ها در این خصوص به ویژه حضور بصیرانه و هوشیارانه در صحنه انقلاب و همچنین آگاه سازی مردم بسیار مهم است.

وی با بیان این که اگر از انقلاب محافظت نکنیم دچار انحراف می شود، اعلام کرد: انحراف انقلاب توسط سه گروه ممکن است اتفاق بیفتد؛ گروه اول دشمنان نظام هستند که آشکارا با انقلاب مخافت کرده و اباهی هم از این مسئله ندارند؛ گروه دوم فرصت طلبان هستند که در متن جامعه نبوده و از دور حوادث را رصد می کنند تا در فرصت مناسب وارد شده و انقلاب را به نفع خود مصادره کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: نیروهای انقلابی و دلسوز نظام نیز ممکن است از مسیر درست منحرف شده و در عقاید، باورها و آرمان ها تجدید نظر کرده و به تعبیری استحاله شوند که متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که برخی از انقلابیون از آرمانهای خود دست کشیده و حتی اعتقاد به وابستگی به استکبار جهانی پیدا کرده اند؛ لذا طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره)، ملاک وضعیت حال افراد است و گذشته انقلابی ملاک برای قضاوت در آینده نمی شود.

حجت الاسلام غلامی در پایان خاطر نشان کرد: امنیت امروز ما نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ما در مقابل زیاده خواهی های دشمنان است و باید این مسیر تداوم داشته باشد

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha