جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: پایبندی همه پیروان مذهب شیعه و اهل سنت استان به مشترکات دینی عامل وحدت بین آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی  امروز در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین فرجام، رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان اظهار داشت: شیعه و سنی در این استان با عزت و وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: علمای شیعه و اهل سنت خراسان شمالی بر تقویت وحدت و انسجام اسلامی همواره تأکید داشته و دلیل این وحدت هم پایبندی همه پیروان مذهب شیعه و اهل سنت استان، به مشترکات دینی بین آن‌ها است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه دشمنان در پی ایجاد تفرقه و اختلاف در بین پیروان مذاهب اسلامی هستند، تصریح کرد: اگر با حفظ و پایبندی به مشترکات اسلامی بتوانیم وحدت مورد نظر را در عمل اجرایی کنیم همه زورگویان و قدرت‌های جهانی در برابر قدرت دنیای اسلام سر تعظیم فرو خواهند آورد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تنها راه علاج تشتت در جامعه اسلامی را کنار نهادن اختلافات جزئی بین شیعیان و اهل سنت دانست و گفت: باید علمای شیعه و سنی مشترکات دینی که اصل هستند را در بین جوانان و نسل‌های جدید ترویج و تبیین کنند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان هم در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده در زمینه ایجاد وحدت بین مذاهب در استان خراسان شمالی گفت: عامل اصلی انسجام و وحدت در بین آحاد امت اسلامی، قرآن کریم است که وحدت‌بخش است و همگان را از تفرقه بر حذر می‌دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرجام اظهار داشت: هر فریادی که بخواهد الفت و وحدت مسلمین را برهم بزند آن فریاد سلاح شیطان است و همه علمای شیعه و اهل تسنن باید مراقب توطئه‌های دشمنان در جهت ایجاد تفرقه بین امت مسلمان باشند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت شیعه و سنی نه یک شعار بلکه باوری اعتقادی است و در ایران اسلامی نیز این وحدت به صورت عملی به نمایش گذاشته شده و دشمنان اسلام باید بدانند که به هیچ عنوان نمی‌توانند این اتحاد را از بین ببرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha