جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر سرگلزایی

حوزه / رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی بیان کرد: اسلامی سازی علوم انسانی با ارتباطات فکری و عقیدتی حوزه و دانشگاه صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر سرگلزایی، امروز  در دومین نشست شورای تلفیقی نخبگان حوزه و دانشگاه در مرکز مدیریت این حوزه با بیان اینکه اسلامی سازی علوم انسانی با ارتباطات فکری و عقیدتی حوزه و دانشگاه صورت می گیرد، گفت: مباحث نظریه پردازی و احصا علوم، با توجه به حرکت دیگر پژوهشکده ها در این زمینه، از اهداف تشکیل شورای تلفیقی نخبگان حوزه و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: در مسئله اسلامی شدن علوم دانشگاهی می بایست نخست از علوم انسانی شروع کنیم و در ادامه به سراغ اسلامی سازی دیگر علوم نیز برویم.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی، تعریف مشترک از علوم را یکی از کارهای مهم این شورا برشمرد و افزود: ریشه یابی مشکلات جامعه شناسی، تولید مجلات علمی با موضوعات مطرح شده درجلسات شورا، برگزاری کارگاه های علمی و اردوهای مشترک بین اساتید حوزه و دانشگاه و تلفیق فکر و اندیشه بین نخبگان و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه، می تواند در روند اسلامی شدن علوم تسریع بخشد.

دکتر سرگلزایی خاطر نشان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بهره گیری از ظرفیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید در راستای رفع نیاز جامعه باشد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی در پایان ابراز داشت: بررسی وضعیت موجود در علوم انسانی برای آینده نگری و رسیدن به اهداف شورای تلفیقی نخبگان لازم و ضروری است.

انتهای پیام / ۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha