شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فیروز گرج

حوزه / مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد گفت: اگر به دنبال تغییر رفتار هستیم باید تغییرات روانی و فکری را شروع کنیم. چرا که افکار، جهت بخش زندگانی هر انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد؛ حجت الاسلام فیروز گرج ظهر امروز در سومین روز از مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) که در حوزه علمیه یزد برگزار شد با تسلیت سالرزو شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 84سوره اسراء ، تاثیر فکر و اندیشه در رفتار را متذکر می شود و می فرماید«قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِهِ / بگو هر کسی بر حسب ساختار فکری خود عمل می کند». بنابراین اگر به دنبال تغییر رفتار هستیم باید تغییرات روانی و فکری را شروع کنیم. چرا که افکار جهت بخش زندگانی هر انسانی است .

وی ادامه داد: به همین منظور خداوند انسانهای موفق و با ایمانی را معرفی نموده تا با نگاه معرفتی به حیات مومنانه آنها ما هم حیات و زندگانی ایده آل و مورد رضایت خدا را از آن خود کنیم. خداوند در قرآن کریم می فرماید:«لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ / قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست» بنابراین اگر پیامبر را توصیف کنیم و یا از بانوی مقدسی چون فاطمه زهرا (س ) لب به سخن می گشایم ، منظور نظر همه این خوبان و اولیای الهی هستند.

حجت الاسلام فیروز گرج با بیان اینکه آدمیان یک ساحت فردی بین خود و خدای خود و یک ساحت اجتماعی که در آن روابط اجتماعی با دیگران دارند منظور نظر است گفت: فاطمه زهرا سلام الله الگو و اسوه حسنه ای است که می توان به دامن پاک او با معرفت متوسل شد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت یزد  تصریح کرد: در سالروز شهادت صدیقه طاهره به محضر معلم انسانیت و اسوه بشریت حضرت زهرا زانوی تلمذ می زنیم تا قدری از غذای های روح و روان را از نگاه کریمانه آن بانوی مقدس به اندازه ظرفیت و قابلیتمان دریافت نمایم. غذا تنها آب و نانی نیست که میخوریم بلکه غذا هر آن چیزی است که به وسیله حواس و قوای ادراکی ما جذب وجودمان می شود.

 

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha