چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین دانشی

حوزه/ مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: برنامه ای که حاشیه هایی را به دنبال داشت، مطابق با فتوای ولی فقیه و در تراز انقلاب اسلامی برگزار شد؛ اما در مقابل اعتراضات، عکس العملی مطابق با سکوت داشته و جز عذرخواهی مطلب دیگری بیان نکردم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: 25 سال دوران مهاجرت از شهر مقدس قم داشته و ان شاءالله مابقی زندگی طلبگی خود را در این شهر خواهم ماند.

وی ابراز داشت: اینجا قم، شهر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، شهر کریمه اهل بیت(س)، شهر مرجعیت، شهر حوزه های علمیه، شهر قیام و انقلاب اسلامی، شهر 15 خرداد، شهر 19 دی بوده و باید شأن این شهر مقدس حفظ شود.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان ساخت: اینجا قم است و شعاع فعالیت های دینی و مذهبی آن، سراسر ایران اسلامی را فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی تصریح کرد: افتخار داریم بزرگترین نمایشگاه کتاب اسلامی پس از انقلاب اسلامی در زمان مسئولیت بنده برگزار شده است؛ چراکه قم، پایتخت فرهنگی و مذهبی بوده و باید نمایشگاهی در شأن آن برگزار گردد.

وی با بیان این مطلب که تلاش ما این بوده که باید در شأن قم فعالیت نماییم، بیان داشت: سخن ما حتی به اهالی موسیقی هم این بوده که موسیقی شما هم باید محتوامحور و فرهنگ محور باشد؛ چراکه در مرکزیت فقه و فقاهت شیعه حضور داشته و باید متناسب با آن فعالیت نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی ابراز داشت: برنامه ای هم که حاشیه هایی را به دنبال داشت، مطابق با فتوای ولی فقیه و در تراز انقلاب اسلامی برگزار شد؛ اما در مقابل اعتراضات، عکس العملی مطابق با سکوت داشته و جز عذرخواهی مطلب دیگری بیان نکردم.

وی خاطرنشان ساخت: مرجعیت شیعه، ناموس شیعه است و ما برای تعظیم به این بزرگان، نکته ای نگفته و سختی ها را پشت سر گذاشتیم.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: متأسفانه در آن مراسم فقط به چند عکس بسنده و داوری شد که راه مناسبی نبوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha