سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استقبال بیش از ۹۰۰ نفر از نشست میان ادیانی در آمریکا

حوزه/ در پی نامه کودک ۱۲ ساله مسلمان به والدینش درباره اسلام هراسی در آمریکا، شست میان ادیانی در شهر اتلبارو در ایالت ماساچوست برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thesunchronicle، نشست میان ادیانی با اعضای جامعه اسلامی و پیروان ادیان و مذاهب دیگر و با هدف مبارزه با برخوردهای ضداسلامی و نژادپرستی اخیر در آمریکا، در شهر اتلبارو در ایالت ماساچوست برگزار می‌شود.

این نشست که در ابتدا قرار بود تنها 200 نفر در آن حضور داشته باشند اکنون با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم مواجه شده و  تاکنون 900 نفر از طریق اینترنت برای حضور در این نشست ثبت نام کرده‌اند. این مراسم برای تمامی مردم در تمامی گروه‌های سنی و مذهبی و پیشینه‌های فرهنگی آزاد است.

 * نامه کودک ۱۲ ساله مسلمان به والدینش درباره اسلام هراسی

عایشه منظور، یکی از اعضای شورای توسعه اسلامی رود آیلند و  یکی از برگزارکنندگان این مراسم می‌گوید: پس از انتخابات، حوادث زیادی برای جامعه مسلمانان اتفاق افتاده و به ویژه زنان و کودکان در معرض خطر قرار داشته‌اند. حس ناامنی در فضا موج دارد. در جدیدترین این اتفاقات یک کودک 12 ساله مسلمان در نامه‌ای اشک بار به والدینش، ترس‌ها و نگرانی‌هایش را با آن‌ها در میان گذاشته است.

در پی دریافت این نامه، شورا تصمیم به برگزاری مراسمی میان ادیانی با حضور اعضای مساجد و پیروان دیگر ادیان و مذاهب گرفت. این مراسم قرار است عصر روز چهارشنبه در مسجد الاسلام برگزار شود.

منظور درباره این نشست می‌گوید: ما باید احساس امنیت را به فرزندانمان بازگردانیم. آن‌ها نباید احساس وحشت و نگرانی داشته باشند. ما از مسلمانان می‌خواهیم فرزندانشان را به اینجا بیاورند تا آن‌ها بدانند که نباید از هیچ چیز بترسند.

* دانش آموزان مسیحی آثار هنری‌شان را برای مسلمانان می آورند

کشیش گرچن ویز از کلیسای یکتاپرستی موری نیز گفت: جوانان کلیسای ما اغلب در مراسم‌ها و رویدادهای مختلف با اعضای مسجد همکاری و مشارکت دارند و نشست هفته آینده نیز هیچ تفاوتی با گذشته نخواهد داشت. به علاوه دانش آموزان مسیحی نیز قصد دارند آثار هنری و پیام های حمایت‌شان را برای مسلمانان بیاورند.

ویز افزود: ما می‌خواهیم مسلمانان بدانند که در این معرکه و شرایط دشوار تنها نیستند. ایمان و اعتقاد به ارزش و کرامت همه مردم بدون استثنا است. و به حفظ و کرامت دیگران در این زمانه افتخار می‌کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha