سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین معین دقیق العاملی

حوزه/نماینده حزب الله لبنان در قم گفت: همه خانه ‏های بحرینی باید به یک خانه انقلاب مبدل شود؛ چرا که انقلاب بحرین تنها یک انقلاب شیعی نیست، بلکه به همه مردم این کشور متعلق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین معین دقیق العاملی پیش از ظهر امروز در مراسم ششمین سالگرد انقلاب اسلامی بحرین در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم با ذکر این مطلب که تقارن سه اتفاق سالگرد انقلاب اسلامی ایران و سالگرد شهادت فرماندهان حزب الله و انقلاب بحرین اتفاقی نیست، گفت:زیرا خون امام حسین(ع) با خون همه شهدا در سراسر جهان در هم آمیخته است.
وی افزود: به نیابت از شهدای مقاومت اینجا حضور یافتم تا دو پیام بدهم که اولین آن به ملت بحرین است که اغلب آنان بپاخاسته و در برابر نظامی ظالم ایستاده‎اند.
نماینده حزب الله در قم اظهارکرد: انقلاب‏ها هنگامی پیروز می‎شوند که شاهد تنش‎های اقتصادی و تضعیف وضع داخلی هستیم ولی امام خمینی با صدای بلند فریاد زد که انقلاب اسلامی تنها ازآن ملت ایران نیست بلکه به همه مستضعفان جهان اخصتصاص دارد.
وی افزود: بلافاصله سفارت رژیم صهیونیستی در تهران تعطیل شد و پرچم فلسطین به اهتزار درآمد؛ این انقلاب هیچگاه تحت تاثیر فشارها و تطمیع‏ها قرار نگرفت و باید از این تجربه درس بگیریم.
حجت الاسلام والمسلیمن دقیق العاملی اظهارکرد: تجربه دوم را حزب الله لبنان وجریان مقاومت رقم زدند؛ حزب الله لبنان تمام سختی‏ها را با رهبری حکیمانه خود سپری کرد و توانست در میان هم مردم لبنان نیز نفوذ کند به شکلی که هیچ کشوری نمی‏ تواند حزب الله را از زندگی طبیعی مردم دور کند.
وی گفت: این مساله را باید در بحرین نیز پیاد کرد به گونه‎ای که همه خانه ‏های بحرینی به یک خانه انقلاب مبدل شود؛ انقلاب بحرین تنها یک انقلاب شیعی نیست بلکه به همه مردم این کشور متعلق است.
استاد حوزه اظهارکرد: انقلاب‎ها معمولا از راه نخبگان انجام می‎گیرد اما آموزه های اسلامی بر این مساله تاکید دارد که نخبگان باید اندیشه و برنامه عملی خود را تشریح کنند و در زمان حضور از امام برنامه بگیرند و در زمان غیبت از علما برنامه بگیرند؛ آنان نباید برنامه خود را از شرق و غرب بگیرند بلکه باید همه برنامه‏ های خود را از علما و مجتهدان با بصیرت بگیرند.
نماینده حزب الله در قم بیان کرد: نخبگان باید از اراده و حقوق ملت غافل نشوند چراکه بقای انقلاب مرهون ادامه حضور مردم در صحنه است؛ نخبگان نمی توانند تصمیمی بر خلاف اراده ملت خود بگیرند.
وی گفت: به آل خلیفه نیز می ‏گوییم که اگر مدعی آزاد و عاقل بودن هستید باید از نشانه های سرنگونی طاغوت که در قرآن آمده است عبرت بگیرید؛ شاه مقبور و دیکتاتور عراق از نشانه‏ های نزدیک هستند.
حجت الاسلام والمسلمین دقیق العاملی اظهارکرد: توکل بر کافران به جای اعتماد به مسلمانان یکی از نشانه‏ های سقوط دیکتاتوری است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است؛ این نشانه ها در بحرین به چشم می‏ خورد؛ سندگی و کشتار کودکان و زنان از نشانه های سقوط دیکتاتوری است و دیگر نشانه این دیکتاتوری شامل تحریف واقعیت ها است.
وی در پایان گفت: همه این علائم در حکومت بحرین به چشم می‎خورد؛ آل خلیفه باید بداند که شاید مهلت بیشتری برای قدرت داشته باشد ولی قطعا در دنیا و آخرت به سزای اعمال خود برسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha