جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد فراهانی علوی معاون آموزش حوزه علمیه همدان

معاون آموزش حوزه علمیه همدان گفت: برای سال تحصیلی جدید ظرفیت پذیرش ۲۵۰ طلبه جدید در حوزه استان در نظر گرفته شده است .

حجت الاسلام محمد فراهانی علوی، معاون آموزش حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت مساله جذب طلبه کارآمد در حوزه های علمیه بیان داشت: در حال حاضر حوزه نیاز به نیروهای کارآمد و با استعداد دارد.

وی ادامه داد: من معتقدم نیازهای جامعه با چند دهه قبل فرق کرده است از این رو این مساله می طلبد که که حوزه های علمیه به جذب افراد مستعد و علاقه مند با فهم و درک کامل از آموزه های دینی بپردازد.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت استعداد سنجی تصریح کرد: حوزه های علمیه باید در جذب طلاب جدید الورود نهایت دقت و عزم خود را به کار ببندند تا بتوانند افرادی توانمند را به حوزه های علمیه جذب کنند.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه همدان در مراحل پذیرش طلاب با استفاده از مشاور و تست های شخصیت و همچنین بررسی طلاب در دوره اختبار و تثبیت رسم عاشقی که به مدت یک ماه برگزار می شود متقاضیان را پذیرش می کند.

وی ادامه داد: البته این کفایت نمی کند که با یک ماه بتوانیم طلبه ای را  بررسی کنیم بلکه باید جذب طلبه در حوزه های علمیه متحول شود و در پروسه ای مدت دار و حساب شده این مساله انجام  شود.

حجت الاسلام فراهانی علوی گفت: نحوه تبلیغات جذب طلبه باید تغییر پیدا کند و به سمت و سوی جذب اختصاصی و چهره به چهره با رویکرد انتخاب افراد مستعد و آشنای به راه صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه استان همدان ابراز داشت: حوزه علمیه همدان دارای 16 مدرسه فعال است که از این تعداد مدارس علمیه آیت الله آخوند(ره) شهر همدان و امام حسن مجتبی(ع) شهر ملایر از مدارس سطح دو استان می باشند.

وی ادامه داد: همچنین دو مدرسه آیت الله دامغانی و امام رضا(ع) شهر ملایر از مدارس علمیه سفیران هدایت استان بوده که مجموعا از 14 مدرسه سطح یک و سفیران هدایت استان سالانه تعداد 250 نفر جذب حوزه های علمیه استان می شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha