جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحث علمی دانشجویی با موضوع اسلام، خاورمیانه و آمریکا

حوزه/ دانشگاه کرنل واقع در ایالت نیویورک قصد دارد به منظور ابراز اعتراض به قانون منع ورود مسلمانان به آمریکا، یک جلسه بحث علمی دانشجویی با موضوع اسلام، خاورمیانه و آمریکا برگزار کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه کرنل، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و از اعضای آیوی لیگ که در شهر دانشگاهی ایتاکا واقع در ایالت نیویورک قرار دارد قصد برگزاری یک جلسه بحث علمی دانشجویی درباره اسلام برگزار کند.
این جلسه بحث علمی دانشجویی با عنوان «بحث آموزشی درباره اسلام، خاورمیانه و آمریکا» جمعه این هفته 17 فوریه از ساعت  10 صبح تا ظهر در سالن تالار کلارمن در گروه مطالعات خاورنزدیک دانشگاه کرنل برگزار خواهد شد.
دبورا استار، استادیار مطالعات خاور نزدیک در این باره گفت: این بخشی از ماموریت آموزشی ما و تعهد اخلاقی ما نسبت به دانش آموزان، همکاران، دوستان و اعضای خانواده‌های مسلمانی است که به خاطر حکم منع ورود مسلمانان به آمریکا آسیب دیده‌اند. ما موظف هستیم از طریق آموزش با اسلام‌هراسی مبارزه کنیم.
استار درباره فرمان اجرایی جدید دولت آمریکا در خصوص منع ورود مسلمانان گفت: این فرمان آسیب‌های زیادی به ده‌ها هزار انسان بی‌گناه از جمله ده‌ها تن از فارغ التحصیلان، دانشجویان مقطع کارشناسی، کارکنان و اعضای هیئت علمی در دانشگاه کرنل وارد می‌کند.
وی افزود: بحث علمی دانشجویی یک فرصتی آموزشی آزاد برای ایجاد شناخت درباره اسلام، فرهنگ‌ها و تاریخچه مردم کشورهایی است که دونالد ترامپ ورودشان را به آمریکا ممنوع اعلام کرده است. ما قصد داریم از این طریق هم مخالفت‌مان را با این فرمان اعلام کرده و هم ماموریت آموزشی‌مان را در قبال دانشجویان و اعضای جامعه انجام داده باشیم.
در این نشست علمی، آموزشی قرار است متخصصان درباره موضوعات مختلفی از جمله اسلام‌هراسی، خاورمیانه و رابطه آن با آمریکا به صحبت بپردازند. همچین کارهای ادبی دانشجویان و نویسندگان ادبی کشورهایی که تحت تاثیر فرمان منع ورود مسلمانان قرار گرفته‌اند نیز ارائه خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha