چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ایام فاطمیه

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه جای فرهنگ علوی و فاطمی در زندگی های امروزه خالی است، گفت: باید فرهنگ زندگی علوی، فاطمی و مهدوی در جامعه نهادینه شود.

 حجت الاسلام محمدرضا خوشخو در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: مهمترین ویژگی حضرت زهرا(س)، "لیلة القدر" است؛ یعنی همان طوری که "لیلة القدر" مجهول است، شناخت قدر و قبر حضرت زهرا(س) نیز مجهول و مخفی است،  که مجهول بودن قدرش، برای همگی ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س)، مفسر قرآن بوده و همچنین خطبه فدک را فی البداهه بیان کرده است، تصریح کرد: در این خطبه، به مسائلی همچون خداشناسی، نبوت، امامت و... پرداخته شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود خراسان جنوبی، حضرت زهرا(س) را صاحب صحیفه فاطمیه دانست و خاطرنشان کرد: این صحیفه در دست همه امامان گشته و درحال حاضر نیز دردست امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام خوشخو با اشاره به این که حضرت زهرا(س)، کوثر اولی است، یادآور شد: ایشان اگرچه عمرکوتاهی داشت، ولی آثار و برکات زیادی در زندگی ایشان وجود دارد.

وی ضمن اشاره به این که کسانی در دامان حضرت زهرای مرضیه (س) پرورش یافته اند، دنیا را تکان دادند، متذکر شد: الگوگیری از زندگی بزرگ بانوی اسلام، سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

 معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با بیان این که خانواده ها و خصوصا بانوان باید از حضرت زهرا(س) در موارد متعدد، الگوگیری داشته باشند، مطرح کرد: قانع بودن ایشان در زندگی، تقسیم کار در منزل، روحیه دادن به همسر، به کم قانع بودن، مهریه کم، ایثار، پنهان کردن درد دلها و عدم اعتراض و... از مهمترین خصوصیت های اخلاقی سرور زنان عالم است.

حجت الاسلام خوشخو در ادامه صحبت های خود، ضمن اشاره به سخنی از امام زمان(عج) مبنی بر این که "الگو و اسوه من، فاطمه زهرا(س) است"، عنوان داشت: موقعی که حضرت بقیه الله(عج) این  سخن را بر زبان می آورند، آنچه مسلم است آن است که ما نمی توانیم به معنی واقعی دستورات حضرت زهرا(س) را در زندگی مان پیاده کنیم و حداقل می توانیم در مسیر ایشان حرکت نمائیم.

وی با تأکید بر این که متأسفانه در جامعه امروزی، جای فرهنگ علوی و فاطمی در بسیاری از زندگی ها، خالی است، متذکر شد: ایشان تنها الگوی بانوان نبوده بلکه الگوی همه مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام خوشخو در پایان با اشاره به  این که با زندگی علوی و فاطمی فاصله زیادی داریم، تبیین کرد: جامعه روحانیت برای نهادینه شدن فرهنگ زندگی علوی، فاطمی  و مهدوی در جامعه تلاش شبانه روزی کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha