پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ باب خانه عالم در سطح روستاهای این استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵۰ خانه عالم در روستاهای استان ساخته‌شده و روحانی مبلغ یا طرح هجرت در این روستاها مستقر شده است.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی، را اعزام روحانی به روستاها دانست و افزود: حضور روحانیان در روستاها نشان‌دهنده ارزش فعالیتهای فرهنگی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه حضور جدی و مستمر روحانیان در روستاها برای توجه بیشتر به مسائل دینی، آموزش و تبیین ارزشهای اسلامی است، گفت: حضور روحانیت در روستاها علاوهبر ترویج فرهنگ دینی موجب همکاری و همیاری در راستای توسعه روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه از حضور روحانیان در خانه‌های عالم در روستاها استقبال می‌شود و طرح‌های تشویقی نیز برای آنان در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: پیگیری‌های لازم جهت استقرار روحانی در روستاها انجام شده است، امیدواریم در آینده نزدیک در مناطقی که امکان استقرار روحانی وجود دارد، مبلغ دینی مستقر داشته باشیم.
 

حجت‌الاسلام خادمی گفت: خانه‌های عالم با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و جلوگیری از بروز و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاهای پرجمعیت تأسیس می‌شوند و زیر پوشش قرار دادن اقشار روستایی برای استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی روحانیان از جمله اهداف تأسیس این خانه‌ها بود، بر همین اساس خالی ماندن این مکان‌ها قابل‌قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه چند باب از این خانه‌های عالم خالی مانده است، افزود: این خانه‌های عالم  بنا به دلایل مختلف خالی مانده است که بر اساس تفاهم انجام‌شده با دانشگاه علوم پزشکی استان، این خانه‌ها به مراکز بهداشت استان واگذار می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha