جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام امیر حسین فرجی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با بیان این که بزرگداشت ایام فاطمیه از جلوه های انقلاب اسلامی ایران است، بر ضرورت پاسداشت مقام حضرت زهرا(س) تأکید کرد.

حجت الاسلام امیرحسین فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، در خصوص ضرورت تبیین جایگاه حضرت زهرا(س) و بزرگداشت ایام فاطمیه، اظهار داشت: با وجود جایگاه والا و ارزنده ای که حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در تاریخ اسلام دارند، شناخت جایگاه ایشان، بسیار ضروری است.

وی افزود: حوزه های علمیه و روحانیون و طلاب، باید با گسترش تحقیقات علمی و پژوهشی خود پیرامون حضرت زهرا(س)، ابعاد مختلف شخصیتی این بزرگ بانوی اسلام را برای همه شیعیان، مسلمانان و حتی همه مردم جهان تبیین و تشریح کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با بیان این که حقیقتا بعد از تحقق انقلاب اسلامی ایران، توجه به بزرگداشت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) بیشتر شد، گفت: می توان گفت که بزرگداشت ایام فاطمیه، از جلوه های انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه سخنان خود به تفاوت‌ حوزه‌های علمیه امروز با حوزه‌های علمیه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه قبل از انقلاب، هر چند حضور ظاهری در بین مردم نداشتند، ولی نسبت به ترویج اصل اعتقادات فرهنگی و دینی در بین مردم، نقش بسزایی داشتند.

حجت الاسلام فرجی در خصوص نقش روحانیون در تحقق انقلاب اسلامی ملت ایران در سال 57، گفت: انقلاب اسلامی ایران با روشنگری روحانیون، حوزه های علمیه و رهبری امام خمینی(ره) دردرون مردم ساماندهی شد.

وی افزود: همانطور که روحانیون و حوزه‌های علمیه، همگام با مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بی بدیلی داشته اند، در مقطع فعلی نیز باید نسبت به حفظ و تدوام این نهضت، نقش خود را به خوبی ایفاء کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و براساس تأکیدات امام راحل، حوزه‌های علمیه پیشرفت بسیار خوبی در زمینه های مختلف علمی بدست آوردند، گفت: حضور بیشتر روحانیون و طلاب در میان مردم، موجب اتحاد و همدلی بیشتر مردم خواهد شد.

وی رشد اعتقادت دینی و مذهبی مردم نسبت به قبل ازانقلاب را چشمگیر دانست و گفت: همانطور که روحانیون قبل از انقلاب در دفاع اهل بیت(ع) و رسیدن به اهداف بلند انقلاب تاثیر گذاری خوبی داشتند، الان هم با بصیرت افزایی و روشنگری در بین مردم، در جهت رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران، باید تلاش کنند.

حجت الاسلام فرجی، با تأکید برحضور پرشور مردم، روحانیون، مسئولین و حوزه های علمیه درصحنه های مختلف نظام افزود: هرچه وحدت و همدلی بین مردم، مسئولین و حوزه های علمیه بیشتر شود، دشمنان نیز از موضع خود عقب نشینی خواهند کرد .

وی، خاطرنشان کرد: همانطور که مردم، تاکنون از شاخص های انقلاب حمایت کرده‌اند، مسئولین و حوزه های علمیه هم، باید با همفکری و همدلی خود، برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب، بیشتر تلاش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha