پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: اگر تربیت و هدایت کودک بر اساس قرآن باشد کسی نمی‌تواند به او آسیب وارد کند و آنچه فرزندان ما را در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد ناشی از ناآگاهی از فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی پیش از ظهر امروز در مراسم دوره تربیت مربی قرآن مهدکودک و پیش‌دبستانی در بجنورد اظهار داشت: بسیار خوب و شایسته است که فرزندان در دوران رشد خود با قرآن و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (ع) آشنا باشند و با این نوع تفکر به رشد و بالندگی برسند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: اگر تربیت و هدایت کودک بر اساس قرآن باشد کسی نمی‌تواند به او آسیب وارد کند و آنچه فرزندان ما را در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد ناشی از ناآگاهی از فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی است.

وی افزود: با توجه به سيره ائمه اطهار(ع) که آموزش در کودکی به ويژه در امور معنوی و آموزش قرآن را توصيه کرده‌اند، به گونه‌ای که در بيان نورانی نبی مکرم اسلام (ص) در جمله‌ی مشهور (العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر) آمده است که آموختن دانش در کودکی همانند نقش بر سنگ، ماندگار خواهد بود؛ بنابراين ديدگاه، ساختار شخصيت انسان در سنين قبل از دبستان شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: بر همین اساس ضروری است که در کودکی بنيان تربيت و ساختار شخصيت را با فرهنگ و معارف غنی قرآن کريم و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) پایه‌ریزی کرد و این امر میسر نخواهد بود مگر با تربیت مربیانی متعهد، خبره و توانمند که به علوم روز نیز مجهز باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مربیان مهد که ساعات طولانی را با کودکان سپری می‌کنند، نقش بسیار موثری در شکل‌گیری رفتارهای مطلوب و کاهش رفتارهای نامطلوب کودکان دارند از این رو باید مربیان مهدکودک آموزش‌های لازم را در این خصوص کسب کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تاکید بر اینکه فعالیت‌های آموزش قرآن باید بیش از پیش در جامعه گسترش یابد، گفت: در خدمت قرآن بودن توفیق بزرگی است که این خدمت شامل حال کسانی می‌شود که در این عرصه مشغول به خدمت می‌شوند و این کار اجر دنیوی و اخروی بسیاری دارد.

وی با اشاره به نقش سازنده آموزه‌های قرآنی برای هدایت بشر به سوی کمال گفت: این معجزه الهی پیامبر اکرم (ص) انسان‌ها را به سوی تعالی فکری و معنوی رهنمون می‌کند و راهنمایی روشن برای مردم و امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه ترویج و تعمیق آموزه‌های قرآنی در جامعه نیازمند کار و تلاش بیش از پیش بوده و باید در این حوزه فعالیت‌های بیشتری انجام گیرد، اظهار داشت: حق قرآن کریم در جامعه به خوبی ادا نشده است و باید اقدامات و فعالیت‌های بسیاری در حوزه ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در راستای ترویج فرهنگ متعالی قرآنی در جامعه، سرمایه‌گذاری است و باید هرچه بیشتر در این خصوص تلاش کرد، افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با الهام از تعالیم قرآنی می‌تواند زمینه حل بسیاری از مشکلات در جامعه اسلامی را فراهم کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه باید از پدران و مادرانی که فرزندان خود را در مسیر قرآن قرار داده‌اند قدردانی کرد، گفت: مهدهای کودک به عنوان نخستین مکان حضور اجتماعی کودکان باید با انجام فعالیت‌های قرآنی نسل آینده را با قرآن و آموزه‌های گوهربار آن آشنا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha