پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرق و ادیان

حوزه / کارشناس فرق و ادیان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری ۸ نشست تخصصی عرفان اسلامی در سطح استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازمشهد، حجت‌الاسلام علی کریم پور با اعلام این مطلب اظهارداشت: جنبش های نوپدید دینی یکی از مهم ترین پدیده های معاصر است که در مقیاسی جهانی و به سرعت در حال وقوع و گسترش بوده و فرهنگ های مختلف جهان را به تکاپو واداشته است.

مسئول فرق و ادیان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این جنبش ها که در ایران با عنوان «نحله های انحرافی» شناخته می شوند، عموماً دارای بینش های معنویت گرایانه بوده و منبعث از مکاتب و ادیان شرقی و آمریکایی می باشند و شیوع این نحله ها در میان برخی جوانان باعث شده است که آنها از دستیابی به معارف ناب اسلامی و عرفان مبتنی بر سیره عملی اهل بیت علیهم السلام بازمانده و به بیراهه کشانده شوند.

وی ابراز کرد: در راستای ارائه و معرفی عرفان ناب اسلامی برگرفته از قرآن و سیره عملی اهل بیت علیهم السلام و به منظور پاسخگویی به نیاز معنوی نسل جوان و آشنایی نخبگان و اقشار تأثیرگذار با مبانی عرفان ناب اسلامی، ۸ نشست تخصصی ویژه اقشار تأثیرگذار در سطح استان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام کریم پور افزود: آشنایی با مبانی عرفان اسلامی در آیات و روایات، بررسی تطبیقی شاخصه های عرفان اسلامی و نحله های معناگرا، شاخصه های عرفان عملی در آینه شخصیت عرفانی امام خمینی (ره) از جمله سرفصل هایی است که برای۴۰۰ نفر از چهره های تأثیرگذار استان طی ۳۲ جلسه آموزشی در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha