جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ نشست تخصصی نقد و بررسی شبهات وهابیت درباره حضرت زهرا(س) در مدرسه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم نقدی، پژوهشگرحوزوی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره(س) نوشهر ضمن بیان ضرورت آگاهی طلاب از مباحث شبهات و پاسخ دهی به آن، اظهارداشت: وجود شبهات وارده در فضای مجازی و شیوه ای که جریان اسلام ستیزی و وهابیت در مسیر جنگ نرم در پیش گرفته، می طلبد که روحانیون و همچنین طلاب در حوزه های علمیه مسلط به فنون پاسخ دهی سنجیده، منطقی ،علمی و صحیح باشند تا بتوانند قاطعانه و با استدلال، درباره هجمه های عقیدتی دشمنان پاسخگو باشند.

وی افزود: اکنون شبهات وهابیت در سطح وسیع دامنگیر مسائل مربوط به ولایت و همچنین حضرت زهرا(س) می باشد و اگر طلاب با خطرات این شبهه ها به درستی آشنا نباشند، زیان عقیدتی آن به نسل آینده سرایت کرده و این غیر قابل جبران می باشد.

این محقق حوزوی با بیان اینکه طلاب باید در پاسخگویی به شبهات روز، قوی و اهل مطالعه باشند تصریح کرد: با توجه به این که  لازم است تبلیغات و پاسخگویی به شبهات به دور از تَنش و بر پایه منطق و استدلال باشد باید از هرگونه توهین به مقدسات اهل سنت خودداری کرد.

وی گفت: یکی از دلایل لجاجت طرف مقابل این است که در هنگام بحث از همان ابتدا شیوه توهین و تنش در پیش گرفته شود که این بحث نه تنها به جایی نمی رسد بلکه به دور از سیره دلسوزانه و رئوف ائمه معصومین(علیهم السلام) می باشد. بنابراین باید طلاب به صورت تخصصی، علمی و مسلح به فنون دقیق در بحث اعتقادی حضور موثر در صحنه داشته و بر مشترکات میان خود که قرآن می باشد تکیه کرده و از مستندات روشن آن دلیل و حجت بیاورید که قابل پذیرش باشد.

حجت الاسلام ابراهیم نقدی در پایان به بررسی برخی از شبهات با موضوع فدک و حقانیت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) پرداخت و به سئوالات طلاب در این خصوص پاسخ گفت .

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha