شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان - بابل

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع تعدد فرزند و آثارآن از نگاه آیات و روایات درمدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم پورمهدی معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل به عنوان ارائه کننده بحث در این نشست اظهارداشت:  بنا بر نگرش اسلام ، فرزند آوری فواید فراوانی داشته و به جا گذاشتن نسلی صالح برا ی هر مسلمان یک امر مبارک تلقی می شود. لذا مسلمانان نباید در این قضیه از اموری چون: فقر اقتصادی هراس داشته باشند همانطور که قرآن کریم می فرماید: فرزندانتان را به خاطر ترس از فقر نکشید که ما به آنها و به شما روزی می دهیم.

وی گفت : حضرت محمد(ص)فرمود که ازدواج کنید تا عده شما بسیار شود، زیرا من در روز رستاخیز به فزونی شما به امت های دیگر افتخار می کنم .

وی خاطرنشان کرد:روند رشد جمعیت در ایران کند می باشد که البته این قضیه توطئه ای از جانب دشمنان اسلام - اسرائیل و غرب- است تا از این طریق به اسلام ضربه بزنند.

در ادامه خانم بابا نتاج، استاد حوزه خواهران مازندران بیان داشت :  اثرات فرزندآوری دو نوع است  که شامل اثر جسمی مثبت بر مادر مانند افزایش حافظه ، کاهش فشار خون، کاهش سرطان های مخصوص زنان و ... میشود؛ همچنین اثر روحی و روانی  آن  افزایش رزق و روزی، نظم و هماهنگی بیشتر در کارها، افزایش حس اعتماد به نفس در فرد، افزایش حس دوست داشتن و افزایش نشاط و شادابی با حضور فرزند در خانواده است.

و ی خاطر نشان کرد: با توجه به سفارش موکد و فراوان در آیات و روایات در مورد فرزند آوری و ازدیاد نسل اثرات مثبت جسمی و روحی ر محیط خانواده مخصوصا بر مادر و همچنین سوء استفاده دشمنان اسلام در هنگام کاهش آمار نفوس و برنامه ریزی کلان ایشان در سلطه بر مسلمانان ، فرزند آوری یک ضرورت برای شعیان است.

وی گفت : فرزند آوری در دین مبین اسلام امری ضروری محسوب  می شود که در آیات و روایات مختلف به آن سفارش شده است. در جامعه کنونی که دشمنان اسلام برنامه مدونی برای کاهش نسل مسلمانان دارند لازم است آمار نفوس مسلمین افزایش یابد تا بتوانیم در مقابل نقشه های شوم آنان مقابله کنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha