جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جلوخانی - معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین

حوزه / معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین، از برگزاری دوره آموزشی کلاس‌های جریان نفوذ فرهنگی ضد شیعه و بررسی حمایت‌های دولت عربستان در تقویت این جریان، برای طلاب قزوینی خبر داد.

حجت الاسلام جلوخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اعلام خبر فوق، اظهارداشت: پیش از شناسایی  جریان‌های فرهنگی این روزگار، باید بدانیم جریان فرهنگی چیست و چگونه می توان آن را شناخت.

وی خاطرنشان کرد: در طی چند دهه اخیر، اسلام ‌گرایی به  یکی از محوری ‌ترین تحولات در جهان امروز تبدیل شده و با وقوع انقلاب اسلامی ایران و ارائه‌ الگوی نظام سیاسی، دینی، در مقابل لیبرال-دموکراسی غربی، پتانسیل‌های اسلام‌گرایی هر چه بیشتر آشکار شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صالحیه قزوین افزود: متأسفانه در برخی از کشورها، تفکر ضد شیعه مطرح شده و دولت عربستان سعودی نیز، از این گروه‌ها که بعضا تکفیری و تروریستی هستند، با دلارهای نفتی خود حمایت می کند و از این رو، آشنایی با این جریان‌ها، باید از اولویت‌های اصلی طلاب حوزه علمیه باشد.

وی ادامه داد: مطالعه و آشنایی بیشتر طلاب حوزه علمیه با این مسائل، سبب آشنایی با توطئه‌های بدخواهان نظام اسلامی و وهابیت شده و تأثیر بسزایی در مطالعه تحقیقی کلام شیعی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha