پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امامزاده سیدبهلول در خوی

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: کنگره ملی امامزاده سیدبهلول در راستای آشنایی بیشتر جوانان با امامزادگان در شهرستان خوی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری با اعلام خبر فوق، خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه، سیاست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی در خصوص امامزادگان، در همین راستا تعریف شده و از این رو این مکان های مقدس در اولویت برگزاری مراسمات دینی و مذهبی به شمار می آید.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از برگزاری کنگره ملی امامزاده سیدبهلول در شهرستان خوی خبر داد و افزود: این کنگره در بهمن سال آینده در این شهرستان برگزار  می شود تا سبب آشنایی بیش از پیش جامعه با این امامزاده و معرفی بقاع متبرکه استان شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظ قرآن در اداره اوقاف استان آذربایجان غربی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 91، تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآنی را خواستار شده و در همین راستا بود که این طرح در همان سال، با وجود کمترین امکانات، در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت الاسلام برادری با اشاره به تربیت یک میلیون و 200 هزار نفر حافظ قرآنی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در کشور افزود: امسال نیز آزمون سراسری حفظ برگزار شده و 16 تا 27 بهمن آزمون شفاهی و 28 این ماه نیز آزمون سراسری آن در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بیان داشت: در این باره در سطح کشور 400 هزار و در استان آذربایجان غربی نیز نزدیک به 10 هزار نفر در این آزمون شرکت می کنند.

حجت الاسلام برادری اظهار داشت: تاکنون تعداد 69 هزار نفر در آزمون حفظ قرآن کریم در سراسر استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده و علاوه بر آن امسال تعداد 10 هزار نفر به صورت حقیقی در کلاس های مربوط به حفظ شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی افزود: امسال 600 نفر از زندانیان نیز در مسابقات حفظ قرآن کریم شرکت کرده و برای آنان تخفیف در مجازات در نظر گرفته می شود و حتی اگر خانواده خود را وارد مسئله حفظ کنند، برای آنان نیز امتیازاتی در نظر گرفته می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha